Aviseringar
Rensa alla

Kär i min killkompis!


Ämnesstartare

Hej!
Behöver verkligen råd om detta.

Har letat efter trådar som stämmer in (det finns en del), men har inte hittat nån som riktigt stämmer in.

Jag är en kille på 17 år och är, som rubriken lyder, kär i min killkompis. Vi är mycket goda vänner, och har roligt i allt vi gör tillsammans.
Vi har dock våra småfighter ibland men det är bara småsaker, inget viktigt.
Jag vet inte om jag ska berätta nått och om jag skulle göra det kanske allt blir fel mellan oss. Jag tycker verkligen om honom och skulle gärna vilja vara nära honom. Jag vet inte om han är homo- eller bisexuell. Han har aldrig varit ihop med någon, men jag vågar inte riktigt fråga honom om vad han är.

Jag tror att jag är bisexuell, eftersom jag tycker om tjejer också samtidigt som jag ofta kollar in killar. Kanske låter konstigt men jag vet faktiskt inte. Jag har i alla fall inte kommit ut ur garderoben.

Jag behöver hjälp/råd! [bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Rödhaken:

jag vågar inte riktigt fråga honom om vad han är.

Eh, riktiga polare talar om för varandra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo visst, men han är lite annorlunda när det gäller sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödhaken:

Jo visst, men han är lite annorlunda när det gäller sånt.

Varför tror du han är det?


   
SvaraCitera
Draft

jag tror inte du ska säga något utan vänta på att det går över. relationer kan gå sönder av sånt, du kan ju försöka gå in på homo-bisexualitet någon gång när ni snackar, tonåren är ju den tid när man får en sexualitet och också ifrågasätter den. så du kan ju fråga om han funderat på det och se om han i alla fall är öppen för tanken:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför tror du han är det?

Jag känner honom väl och jag vet hur han reagerar eller hur man ska uttrycka det. Jag vet att detta talar lite emot vad jag har skrivit men... Han är en speciell person, svårt att förklara dock.
Jag menar dock inget illa med det.


   
SvaraCitera

Att du är bisexuell är inte det relevanta här. Man blir inte ihop med sin polare, oavsett kön. Då äventyrar man sin goda vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag är rädd för det! [smile]


   
SvaraCitera

Jag föreslår att du börjar med att prata sexualitet med honom. Styr in spåret på homosexualitet och se hur han reagerar.
Sen får du se hur du fortsätter efter hans reaktion och så.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Att du är bisexuell är inte det relevanta här. Man blir inte ihop med sin polare, oavsett kön. Då äventyrar man sin goda vänskap.

Man kan ju inte bli tillsammans med främlingar [shake]


   
SvaraCitera

Draft:

jag tror inte du ska säga något utan vänta på att det går över

fast tänk dig om någon skulle ge dig det rådet om du var kär i en tjej, det låter ganska kaxigt.

Rödhaken:

Jag behöver hjälp/råd! [bigsmile]

Kan tänka mig att det kan vara jobbigt, precis som det ofta kan vara när man ska prata om sina känslor för någon alls, kan vara jobbigt att säga det, men så är det alltid när man är kär i någon.
Stå antingen upp för det du känner eller var en fjolla som mig och nöj dig med bekväma mönster.

om han inte gillar homosexuella så kan du göra så som jag gjorde mot en av mina homofobiska ( invandrar ) kompisar.
Sa det till han att det handlar om hormoner, om man har flera stora bröder så ökar chansen att man blir homosexuell, om man har en tvilling så ökar den ännu mer för att ens mammas kropp stöter bort manliga hormoner så att hon ska se kvinnlig ut.

Slutsats; man kan inte hjälpa vilken sexualitet man har, att vara homofob är EXAKT lika korkat som att vara rasist.


   
SvaraCitera
Draft

JoElite:

fast tänk dig om någon skulle ge dig det rådet om du var kär i en tjej, det låter ganska kaxigt.

det låter ganska kallt ja, men livet är ibland kallt även om det är hetereo eller homosexuella relationer det handlar om. just "bästa vän"-relationer ska man akta sig för. den närheten är lätt att förstöra


   
SvaraCitera

Rödhaken:

Jag behöver hjälp/råd!

Om du är beredd på att äventyra vänskapen så kan du säga det, men vill du vara på den säkra sidan ska du inte säga det rakt ut utan som någon sa tidigare styra samtalet ditåt. Lycka till nu 😉


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

goda vänskap.

Jag vill inte vara sån, men dessa två orden är på killars "Top 10 orden som får oss att dö inombords!" [n]


   
SvaraCitera

join993:

killars

Är glad att jag uppenbarligen inte tillhör denna grupp.


   
SvaraCitera