Aviseringar
Rensa alla

kär i min kompis


Ämnesstartare

Hej!

jag är kär i min kompis. Hon är inte det "snyggaste" men när jag är nära henne, känner jag mig ...... "levande" hon är en 02:a. Hon går i min scout grupp så vi brukar ha övernattningar i kyrkan och kollar på film  Jag sitter alltid jämte henne då. Hon tillåter mig att sitta väldigt nära henne. Så nära att jag rör henne Och hålla om henne när hon gråter  t.ex när vi kollar på en film. Hon sminkar sig minimalt och hon har en väldigt bra personlighet. Vi har många saker gemensamt. Och min fråga är. Hur frågar jag henne om hon vill vara min flickvän?


   
Citera
Ämnesstartare

jag har hennes nr och snapchat. Vi snapar varje dag


   
SvaraCitera

finns väl egentligen inte mer o göra än o säga att du gillar henne


   
SvaraCitera
sies
 sies

Fråga om hennes syn på förhållanden? Om hon har intresse för att starta ett osv. Något som får igång en konversation om förhållanden iaf, så kan du nog få till en chans att fråga henne. 🙂 

Vill också säga att kärlek är tufft. Ibland faller man för någon som inte faller för en tillbaka och det är mer eller mindre att bara acceptera. Men man kan ju fortfarande vara vänner, går ju att älska vänner med och det är inget fel med det. 🙂 Lycka till


   
SvaraCitera

sies:
Fråga om hennes syn på förhållanden? Om hon har intresse för att starta ett osv. Något som får igång en konversation om förhållanden iaf, så kan du nog få till en chans att fråga henne. 🙂 

Vill också säga att kärlek är tufft. Ibland faller man för någon som inte faller för en tillbaka och det är mer eller mindre att bara acceptera. Men man kan ju fortfarande vara vänner, går ju att älska vänner med och det är inget fel med det. 🙂 Lycka till

ok tack (jag glömde mitt mail och lösen på detta kontot) / jag är robin2002


   
SvaraCitera

robinkpro:

ok tack (jag glömde mitt mail och lösen på detta kontot) / jag är robin2002

Tumme upp stänger isåfall robin2002.


   
SvaraCitera

hELLO 


   
SvaraCitera

Robin2002:
Hej!

jag är kär i min kompis. Hon är inte det "snyggaste" men när jag är nära henne, känner jag mig ...... "levande" hon är en 02:a. Hon går i min scout grupp så vi brukar ha övernattningar i kyrkan och kollar på film  Jag sitter alltid jämte henne då. Hon tillåter mig att sitta väldigt nära henne. Så nära att jag rör henne Och hålla om henne när hon gråter  t.ex när vi kollar på en film. Hon sminkar sig minimalt och hon har en väldigt bra personlighet. Vi har många saker gemensamt. Och min fråga är. Hur frågar jag henne om hon vill vara min flickvän?

Abandon. Om du kännt en tjej längre än två veckor så är du per definition friendzonad.


   
SvaraCitera
mynona

Bra grund att ni redan är vänner! Vänskap och romantik utgår från samma källa - båda är kärlek - bara med lite olika koncentrat. Så det handlar om att helt enkelt förstärka känslor som redan finns där och ge dem en annan "inriktning", kan man säga. 

Du får helt enkelt börja antyda saker genom att fråga om hon är singel, är hon kär i någon, skulle hon teoretiskt vilja ha ett förhållande, vilken sorts personer blir hon kär i, hur skulle hennes ideala förhållande se ut, etc, och samtidigt tala om vad du själv känner när det gäller sådant här. Var samtidigt väldigt vänlig och omtänksam allmänt etc. Hon kommer allteftersom att fatta vad det är du antyder, och om ni fortsätter umgås irl så mkt ni kan, så kommer det till slut en stund när ni kan försöka pussas. När det steget är taget så kan ni sjunka in i ett förhållande. 


   
SvaraCitera