Aviseringar
Rensa alla

Kär i min kompis


Hugoee
Ämnesstartare

Hej, jag har ett väldigt jobbigt problem som jag inte vet vad jag ska göra. Jag och min kompis har känt varandra sen i somras där vi hängde ett gäng hela sommaren. Men på senare tid har vi skrivit med varandra väldigt mycket och jag tror jag blivit kär nu. Problemet är att jag inte vet vad hon känner och det är komplicerat men kan inte säga till henne vad jag känner men jag undrar om det finns något annat sätt jag kan göra för att ta reda på detta? Eller vad du tycker jag borde göra?
tack på förhand:)


   
Citera

Fråga henne om hon vill ta en fika och se vad som händer.

Sen om en tjej pratar med dig under lång tid på snap/irl, så är det oftast ett tecken på att hon tycker om dig, eller åtminstone tolerar dig.


   
SvaraCitera
Nerium

Det finns bara ett sätt att ta reda på det. Berätta för henne hur du känner. Att försöka bilda sig en uppfattning på egenhand, genom att tolka särskilda "signaler" eller "tecken", likt blickar, leenden och närkontakt är ingen bra ide. Kommer endast leda till sömnlösa nätter.

Vet själv hur jag grubblat mig till fördärv. Inte vågat ta initiativet. Myst med en tjej i veckor och varit sådär gulliga på sms. Vi hade definitivt någonting, men då jag jämt ifrågasatte huruvida hon faktiskt var intresserad eller inte, förblev jag osäker. Vågade aldrig fråga hur hon kände och hon blev ihop med en annan.

Vad är det värsta som kan hända? Att hon bryter kontakten? Då slipper du i alla fall alla dessa frågeställningar. Det kommer att göra ont, men du vet säkert att det aldrig kunde blivit någonting.

Ifall hon känner detsamma, kan det bli du och henne. Goda nyheter!

Låter du situationen förbli och behåller vänskapen, kommer det att klia i ditt inre varje gång ni möts, skriver med varandra eller när tankarna faller på henne. Det kommer bli en berg- och dalbana av känslor. Vilket i slutändan är mer destruktivt än glädjerikt. Kontakten glesnar av olika anledningar och kvar är du, ditt hjärta i verk. Ni är inte längre vänner, utan snarare bekanta och din chans är nu borta. Hade du tagit chansen och dina känslor blivit besvarade hade ni varit ett. Nu blev det istället en hjärtskärande episod av längtan och saknad.

Ta chansen. All lycka! Hjärta


   
SvaraCitera

Fråga om ni kan träffas och hitta på något och berätta efter ett tag vad du känner. Att vara kär i sin vän är ett rent helvete när man måste låtsas som att man bara vill vara vän när man egentligen vill vara något mer. Jag har varit riktigt kär i två vänner, de har nu båda barn och familj och jag står här kvar med mina minnen .. Vi umgås inte ens längre så jag förlorade stort på att vara en fegis.


   
SvaraCitera