Aviseringar
Rensa alla

Kär i min kompis!?


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 16 år. Jag har länge gillat tjejer lika mycket som jag gillar killar och nu har jag börjat fundera på om jag kanske är bisexuell i och med att jag är kär i en av mina närmsta kompisar hehe. Denna tjejen tänker jag på väldigt mycket och jag vet liksom inte om jag är bisexuell för jag vet att jag inte är lesbisk i och med att jag också gillar killar. Jag har berättat vad jag tror och sånt för min syster och min allra bästa kompis.

Jag vet inte vad jag ska göra för jag är grymt förvirrad!
Grejen är att jag tror att det är personen man blir kär i och inte könet. Men ja öhm HJÄLP MIG! [chocked][love]


   
Citera
Ämnesstartare

Inreskönhet:

Grejen är att jag tror att det är personen man blir kär i och inte könet.

Självklart är det det. Könsfetischism är bara socialt konstruerat. [y]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Självklart är det det. Könsfetischism är bara socialt konstruerat. [y]

detta vore evolutionistiskt rubbat så jag säger nej...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

detta vore evolutionistiskt rubbat så jag säger nej...

Nej, jävla dumheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inreskönhet:

HJÄLP MIG!

Ska försöka.

Du kan antingen välja att berätta för din kompis (som du är kär i) eller så kan du helt enkelt låta bli. Detta vet du naturligtvis själv också, men en sak som du bör fråga dig själv är om det är värt att förlora vänskapet med den här tjejen, pga du kanske du gör om du säger att du är kär i henne och hon inte är kär i dig tillbaka. Det kanske inte är så troligt att hon också är bisexuell.

Om någon som jag var kompis med sa till mig att han/hon var kär i mig skulle jag nog tycka att det var ganska jobbigt att fortsätta vara kompis med den personen. Men det beror på hur den andra personen känner också. Han/hon kanske kan tänka sig att "bara" vara kompisar, men då får man hoppas att det inte blir för obehagligt.

Jag skulle nog vilja att personen som var kär i mig skulle säga det, annars skulle det kännas väldigt konstigt. Om man inte vet om det gör det kanske inte så mycket, men tänk om man får veta det senare..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis som med en vanlig flört, så närmar du dig på mer sensuella vis och lägger in stöten. Tackar hon nej, så tackar hon nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Precis som med en vanlig flört, så närmar du dig på mer sensuella vis och lägger in stöten. Tackar hon nej, så tackar hon nej.

Allvarligt? Skulle inte du tycka att det var obehagligt om din kompis gjorde då? Är det inte bättre att säga rakt ut hur man känner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pussa på henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Allvarligt? Skulle inte du tycka att det var obehagligt om din kompis gjorde då?

Jag är förvisso bisexuell, så jag hade inte reagerat på något extra vis om det vore en killkompis eller tjejkompis. Så det beror sig på vad jag tycker om min vän.

kraamisz:

Är det inte bättre att säga rakt ut hur man känner?

Det kan vara otroligt avtändande om man inte ens tänkt på tanken själv. Gör man däremot en massa små gester av kärleksfull och försiktig sensuell art, kan man på så sätt få sin vän att komma in på tankarna i sin egen takt och hinna vänja sig vid de och kanske börja bli intresserad av de, innan man lägger in slutstöten.

Relationsuppbyggnad gäller oavsett kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det kan vara otroligt avtändande om man inte ens tänkt på tanken själv.

Jag skulle tycka ännu mindre om ifall en tjejkompis började göra konstiga närmanden. Men jag antar att alla är olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Jag skulle tycka ännu mindre om ifall en tjejkompis började göra konstiga närmanden. Men jag antar att alla är olika.

You never know for sure until you've been there.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

You never know for sure until you've been there.

Jo, jag tror det. Om personen ifråga inte går rakt på sak, dvs pratar med mig, då är det ju upp till mig att fråga vad han/hon håller på med.


   
SvaraCitera
mynona

Inreskönhet:

Grejen är att jag tror att det är personen man blir kär i och inte könet.

Heja, fortsätt tänka så. Strunta i det där med hetro/homo/bi. Sånt är svammel. Man blir kär i människor, punkt. Sexualiteten må ha sitt ursprung i avel, men det är ett faktum att sex inte bara används för avel. Kärlek är för övrigt något annat i alla fall. Så strunta i det där och nöj dig med det faktum att du har blivit kär i någon och att denna någon råkar ha samma kön, big deal. Vill du absolut sätta etikett på dig själv är du nog bi, men det händer att heterosexuella blir förälskade/tända på personer av det egna könet i undantagsfall, dvs kära i just den personen men att det är exklusivt och att de aldrig skulle ha blivit kära i en person av samma kön om det inte vore just henne/honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack alla, visste inte att det skulle komma såhär många kommentarer på så kort tid. [bigsmile] Saken är att vi är väldigt nära varann; idag sov jag över hos henne och när jag vaknade låg hon i underkläder bredvid mig haha. Vi låtsas liksom vara tsm och vi är typ gifta på facebook så jag blir lätt förvirrad hahhehe :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inreskönhet:

idag sov jag över hos henne och när jag vaknade låg hon i underkläder bredvid mig haha. Vi låtsas liksom vara tsm och vi är typ gifta på facebook så jag blir lätt förvirrad hahhehe :s

söta [smile]


   
SvaraCitera