Aviseringar
Rensa alla

Kär i min närmaste klasskompis, känns hopplöst!


Ämnesstartare

Tja! [smile]

Jag går i tvåan i gymnasiet, och har sedan början av ettan hängt rätt mycket med en tjej i min klass. Ju längre tiden har gått, desto mer är vi tillsammans, och nuförtiden är jag med henne typ hela dagarna i skolan, sitter bredvid på lektioner, snackar, käkar, etc. Sedan någon månad tillbaka har jag märkt att jag har fått riktiga känslor för henne, och blir helt varm av att vara med henne, och så...

Men jag är rädd att jag är placerad i typ "kompisfacket", att hon bara ser mig som en kompis och inte tänker alls som jag. Jag har ingen aning om jag ens har nån chans att ändra på det.

Vi smsar ganska mycket varje dag, men mest om vardagliga saker, inte särskilt personliga sms. Vi hänger dock inte alls mycket på fritiden, lirat tennis några gånger, men inte mycket mer än så.

Ett jobbigt problem är att hon sjukt ofta är med sina vänner från sin förra skola. Hon umgås med dem, festar mycket med dem, vilket gör att hon typ inte har tid att ses så ofta. Jag har fixat in henne på flera hemmafester hos folk i vår skola, när hon inte varit bjuden, och jag har hoppats på att hon ska fråga om jag vill hänga med henne och hennes vänner på nån fest, men det har inte hänt... Dessutom har hon strulat med flera killar på de där festerna, gaah...[sad]

En positiv sak är att jag, hon och en till tjej från klassen ska till Italien i sommar! Men det är lååång tid till dess...

SÅ, till saken! Är det möjligt att ändra på hennes "syn" på mig? Jag gillar verkligen henne, men det känns omöjligt att hon skulle känna detsamma, eftersom jag tror hon enbart ser mig som en "nära vän". Vad kan jag göra? Vill inte fucka vår resa i maj heller, så här i förväg [shake] Suck...

Tacksam för någon form av hjälp, råd, eller helt enkelt terapi haha [n]


   
Citera

fråga om hon vill ha lite snopp! funkar alltid! [wink]


   
SvaraCitera

Var inte feg, berätta att du gillar henne .. men att ifall hon inte gillar dig så är det okej 🙂 Det värsta hon kan säga då är att hon vill bara vän med dig. Sen ifall er vänskap skulle förstöras pga det tycker jag är barnsligt.


   
SvaraCitera