Aviseringar
Rensa alla

Kär i någon med flickvän...


Ämnesstartare

En kille och jag har det senaste året blivit riktigt bra vänner, vi klickar verkligen och kan prata om allt osv. Jag har alltid haft mer eller mindre känslor för honom, och han har (på fyllan, såklart) tafsat lite och sagt att han gillar mig väldigt mycket, problemet är bara att han har tjej. De har varit tillsammans i mer än ett år, och han menar att han inte kan lämna henne bara sådär.
Vi har bara pratat om "känslorna" när båda druckit, och jag är rädd att det kommer förstöra vår kompisrelation om jag tar upp det nyktert, men jag kan liksom inte sluta tänka på honom som mer än en vän. Vad gör man?


   
Citera
Ämnesstartare

Varför kan han inte "lämna henne bara sådär"? Om han vill göra det är det ju bara taskigt mot tjejen att låta bli. Om han inte vill göra det så är det väl inte så mycket du kan göra åt det.


   
SvaraCitera

Om han inte klarar av att ha en sådan relation nykter så är han inte så mycket till vän. Så du har inget egentligen att förlora. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Varför kan han inte "lämna henne bara sådär"?

Han sa att han typ inte vill svika hennes föräldrar och sån skit, en så dum bortförklaring. Han tycker väl mycket om henne också såklart, så ja, det är väl inte så mycket att göra åt det men han är ju bara taskig som inte bestämmer sig helt.

stereo total:

Om han inte klarar av att ha en sådan relation nykter så är han inte så mycket till vän. Så du har inget egentligen att förlora.

Jag tänker så att folk blir väldigt mycket mer ärliga när de dricker bara... Nykter är han sjukt fin, snäll och omtänksam och sånt, så han är en bra vän och jag vill inte kasta bort det med att prata om det som kanske bara var misstag på fyllan.


   
SvaraCitera

loom:

men jag kan liksom inte sluta tänka på honom som mer än en vän. Vad gör man?

Äh, umgås med honom, visa honom hur mycket bättre du är än hans nuvarande flickvän.

Så får du honom.


   
SvaraCitera

loom:

Jag tänker så att folk blir väldigt mycket mer ärliga när de dricker bara... Nykter är han sjukt fin, snäll och omtänksam och sånt, så han är en bra vän och jag vill inte kasta bort det med att prata om det som kanske bara var misstag på fyllan.

Men en sån diskussion borde en vettig människa kunna ta, håller du inte med?


   
SvaraCitera

loom:

Vad gör man?

Macktorsken:

Äh, umgås med honom, visa honom hur mycket bättre du är än hans nuvarande flickvän.

Så får du honom.

Ps så fungerar det. Egen erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Äh, umgås med honom, visa honom hur mycket bättre du är än hans nuvarande flickvän.

Så får du honom.

Okej, tack. Ska jobba på det då hehe...

stereo total:

en sån diskussion borde en vettig människa kunna ta, håller du inte med?

Jo, det är sant. Är väl egentligen bara lite feg för att föra det på tal. Men det är antagligen värt det.


   
SvaraCitera

loom:

Okej, tack. Ska jobba på det då hehe...

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acceptera situationen då och låt skiten va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Han sa att han typ inte vill svika hennes föräldrar och sån skit, en så dum bortförklaring. Han tycker väl mycket om henne också såklart, så ja, det är väl inte så mycket att göra åt det men han är ju bara taskig som inte bestämmer sig helt.

Hennes föräldrar? Jag antar att han inte råkar vara hennes barnvakt också? Allvarligt talat, är du säker på att du ens vill vara med någon som ursäktar sig med sånt trams?


   
SvaraCitera

loom:

Vad gör man?

Snälla för fan,lär dig kontrollera dina behov.
Han dumpar henne antagligen för att han faktiskt älskar henne. Låt skiten vara. Hitta en annan


   
SvaraCitera

loom:

Jo, det är sant. Är väl egentligen bara lite feg för att föra det på tal. Men det är antagligen värt det.

Ja satsa på det. Det är klokast och ärligast mot er båda. Du kommer också må bäst av det i längden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad hände?


   
SvaraCitera