Aviseringar
Rensa alla

Kär över nätet?


Ämnesstartare

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Förälskad absolut, men kär? Jag vet inte.

Hm, kan ligga lite sanning i det. Eller går nog att bli kär tror jag men är beroende på hur det känns när man ses.

passaro: gått och kärat ner dig i CE95 eller

Tänker faktiskt inte på nån umare med tråden Galen

dazed: Eller så är det för att hon sjunger bra och har en jävla utstrålning där som gör henne snygg, jag vet inte. Bra låtjävel dock.

Angående din fråga så känns det väl som ett ganska självklart ja på den, förstår inte fru litens distinktion mellan förälskelse och kär heller.

Ja, sånt brukar spela stor roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror man kan bli tillräckligt attraherad för att utveckla känslor, men vet inte om man kan bli kär/älska någon och verkligen typ känna "jag skulle kunna göra vad som helst för den här personen". 

Jag har utvecklat känslor för personer på nätet, men inte blivit kär på det sättet att jag skulle vara redo att inleda en relation med personerna i fråga.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det går nog absolut, du har ju lika stor möjlighet att lära känna en persons tankar etc som mellan fyra ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret: Tror man kan bli tillräckligt attraherad för att utveckla känslor, men vet inte om man kan bli kär/älska någon och verkligen typ känna "jag skulle kunna göra vad som helst för den här personen". 

Jag har utvecklat känslor för personer på nätet, men inte blivit kär på det sättet att jag skulle vara redo att inleda en relation med personerna i fråga.

Nej men det kan börja, sen utvecklas det ju när man ses. Men kärleken kan uppstå över nätet för att sedan bli fullbordad, typ. Ja, jag har också fått känslor över nån vid ett par tillfällen .

NEMI: Det går nog absolut, du har ju lika stor möjlighet att lära känna en persons tankar etc som mellan fyra ögon.

Det stämmer!


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Säger som snoret; förälskad men inte kär.. eller okej, så sa hon visst inte, men jag säger så PartyBlink Har hänt mig flera gånger.. men det har ju inte lett till något. Eller, nu ljög jag lite. Fast de som det "hänt" något med på riktigt har jag heller inte pratat med så länge över nätet. De jag pratat länge med förblev mina vänner alternativt rann ut i sanden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: förstår inte fru litens distinktion mellan förälskelse och kär heller.

Jag skiljer på dess två då jag ser förälskelse som en känslovåg, och det där pirret i magen som folk brukar prata om, medan kärlek handlar mer om trygghet, förtroende, att vilja ta hand om och vårda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Säger som snoret; förälskad men inte kär.. eller okej, så sa hon visst inte, men jag säger så  Har hänt mig flera gånger.. men det har ju inte lett till något. Eller, nu ljög jag lite. Fast de som det "hänt" något med på riktigt har jag heller inte pratat med så länge över nätet. De jag pratat länge med förblev mina vänner alternativt rann ut i sanden.

Hm, lite knepigt inlägg Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: medan kärlek handlar mer om trygghet, förtroende, att vilja ta hand om och vårda.

fast upplever inte många sådant annorlunda, speciellt om man nu lyckas bli kär över nätet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Jag skiljer på dess två då jag ser förälskelse som en känslovåg, och det där pirret i magen som folk brukar prata om, medan kärlek handlar mer om trygghet, förtroende, att vilja ta hand om och vårda. 

Brukar se det som samma sak och något som mer liknar känlovågen du beskriver, något som jag skiljer från att älska någon på allvar.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

patrick bateman: Hm, lite knepigt inlägg

Menade att de jag blivit kär i som jag träffat över nätet (2 pers) pratade jag med endast i ett par veckor innan vi sågs. Andra som jag pratat med längre över nätet och sedan träffat, har jag inte blivit kär i (också det 2 pers). Men det är kanske för få exempel för att dra någon slutsats.. Sen har jag gått på två dejter med internetkillar som var hemska.Sorry om jag är otydlig Ledsen


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

ja det tror jag absolut man kan bli. eller, jag vet. jag har blivit kär över nätet/telefon. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

går inte...men tycka om kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Menade att de jag blivit kär i som jag träffat över nätet (2 pers) pratade jag med endast i ett par veckor innan vi sågs. Andra som jag pratat med längre över nätet och sedan träffat, har jag inte blivit kär i (också det 2 pers). Men det är kanske för få exempel för att dra någon slutsats.. Sen har jag gått på två dejter med internetkillar som var hemska.Sorry om jag är otydlig

Haha lugnt, sorry om jag är trög Galen Det låter dock vettigt! Desto längre desto mer kompis aktigt blir det. Jo kanske men ah, kan tycka det känns lite vettigt ändå. Jobbigt med hemskhet Tumme ned hur var de hemska?

stereo total: ja det tror jag absolut man kan bli. eller, jag vet. jag har blivit kär över nätet/telefon.

Bra med personliga tankar  Tumme upp


   
SvaraCitera