Aviseringar
Rensa alla

Kär som fan


Ämnesstartare

Jag vet att jag gjort någon tråd innan om denna killen men nu har läget förändrats.. Kan ta d från början:

Vi började träffas för ca 1,5 månad! Han var väldigt på och verkade intresserad.. han skriver ständigt att han tycker om mig, han är kär, ville ses väldigt ofta.. Sen plötsligt kan han aldrig ses, fortsätter ringa varje dag i 3 veckor trots det men nu har han inte hört av sig på 3 dagar fastän han sa han skulle göra det för 3 dagar sen.. Jag sa till honom i helgen att vi kanske skulle strunta i allt eftersom allt blivit så fel men det ville inte han, utan försökte förklara sig.. och jag tänkte att jag ger honom en chans till men d fortsätter ju bara bli fel! Han skriver att han har starka känslor för mig och att han vill d ska bli något men visar det inte alls ju..

Mina teorier är:

* Han är rädd för att bli sårad (blev d av sin förra tjej).
* Han tycker om mig men inser att vi inte passar ihop.
* Han har träffat en ny tjej.
* Han var ute efter sex.

Dock tror jag inte han bara va ute efter sex eftersom vi fortsatte träffas länge efter det och vi hade inte sex varje gång vi sågs + han ringde mig flera ggr om dagen och var intresserad av att lära känna mig! Men vad har hänt med honom? 🙁

Hur kan en kille först visa värsta intresset och säga han är kär och vill att det ska bli något. Jag har träffat hans familj + vänner!!! Sen slutar han helt att höra av sig :S??? Jag är så jävla kär i denna killen och jag orkar inte bli sårad..


   
Citera

svårt att svara på faktiskt. låter lite drygt. Försök att prata ordentligt med honom om det här. [y]


   
SvaraCitera

Lily89:

🙁

Sluta tänk på det!
Du är kär och överanalyserar varenda minsta grej. Ställ inte till med något, ta det lugnt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men saken är den att han säger att han tycker om mig, aldrig kännt så för någon annan tjej innan men han har inte kunnat ses på 3 veckor. Hörde inte av sig på 5 dagar när han sagt han skulle ringa.. Han säger bara att han inte vet som svar när jag frågar.. Han vet inte vrf han inte hört av sig eller vrf han inte kunnat träffas, betett sig som en idiot.. Idag skrev han ett sms att han inte tyckte vi passade ihop.. sen ville han helt plötsligt ha mig igen :S.. och då skrev jag att vi faktiskt borde strunta i det nu, men d tog han väldigt hårt och ville inte d alls..

men när jag pratade med honom i tele verka han mest sur och skyllde på att han va trött men fortsatte säga att han verkligen vill träffas och menat allt han sagt till mig.. Han va så underbar från början.. Nu är han en helt annan kille bara.. Men jag är dödskär i honom och kan inte släppa taget fastän de flesta säger att jag borde göra det.. vad ska jag göra?


   
SvaraCitera

haha, så typiskt killar(kasnke tjejer också?) i början är allt underbar och jättfint sen poff händer nått och allt är borta, försök prata med honom. funkar det inte är det bara sluta undra vad som gick fel och gå vidare!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner igen känslan, extremt påfrestande på psyket när det såna svängar. Frågan är då vad det är som har hänt med honom, varför denna helomvändning i beteende? Det är vad jag undrar när jag hör dig för att han ska gå helt Dr. Jekyll/Mr. Hyde utan grund låter i mina öron lite skumt.

Försök ta det lugnt bara, håll huvudet kallt. Just nu verkar han inte kunna veta alls vad han vill/gör. Jag vet inte vad du ska göra i det långa loppet, att hålla ut och vänta vet jag inte om jag ska säga eftersom jag inte vet något djupare om vad som händer men försök att inte överanalysera allt. Det kan bli otroligt fel om man lyckas fel tolka [shake]


   
SvaraCitera

Lily89:

Dock tror jag inte han bara va ute efter sex eftersom vi fortsatte träffas länge efter det och vi hade inte sex varje gång vi sågs + han ringde mig flera ggr om dagen och var intresserad av att lära känna mig! Men vad har hänt med honom? 🙁

Men ni HAR haft sex = det är mycket det han är ute efter. Sen kanske han lärt känna dig och ser andra kvalitéer i dig han gillar MEN han är kanske bara förälskad, inte "dökär" så att han känner att du är av guld. Saken med killar är att dom tröttnar lätt, och då skapar dom drama för att saker ska hända och inte stelna och gå in i något seriöst... han kanske bara vill ha lite sex med dig och inte något mer ÄN medan du kanske vill mer => en krock. Kan inte säga att det är såhär exakt, men vissa killar backar eller verkar förvirrade när saker och ting går för fört fram och eftersom du träffat hans vänner/familj redan så kan så va fallet.

Lily89:

Hur kan en kille först visa värsta intresset och säga han är kär och vill att det ska bli något. Jag har träffat hans familj + vänner!!! Sen slutar han helt att höra av sig :S??? Jag är så jävla kär i denna killen och jag orkar inte bli sårad..

Det är den stora frågan... jag undrar detsamma om "min" utan att ha svar - inte ens min vet ett svar, han säger bara "vet inte" vilket gör mig galen... men men, jag förstår precis hur du känner men man märker att han endå gillar dig på något mer vis och DITT MOD att våga säga "vi strunar i oss" gör honom vild och det är därför han kommer tillbaka d.v..s FÖR ATT DU BACKADE = då vill han ha dig.
Så håll honom på halster, få honom att kämpa för dig genom att visa att du inte accepterar hans flamsiga beteende. OM han bättrar sig så löser sig allt, gör han det inte... så var ni inte menade för varandra (=han en jävla idiot).
Lycka till [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nink:

Frågan är då vad det är som har hänt med honom, varför denna helomvändning i beteende?

nink:

Försök ta det lugnt bara, håll huvudet kallt. Just nu verkar han inte kunna veta alls vad han vill/gör.

Jag undrar det också.. killen jag lärde känna verkar inte va hans riktiga personlighet.. Eftersom han inte ger mig någon förklaring kan jag ju bara ha mina misstankar hela tiden men d leder mig ingenvart heller.. Jag har i stort sett bestämt mig för att detta inte funkar nu.. Jag vill inte va med en kille som får mig att må dåligt.. Det har jag redan haft.. Nej, jag ska verkligen försöka gå vidare och glömma honom nu..

diamond_:

han är kanske bara förälskad, inte "dökär" så att han känner att du är av guld.

Han har sagt att han är skitkär i mig, men vem vet om d stämmer :(.. men vrf säger han saker han inte skulle mena?.. e han ute efter sex borde han ju vilja träffa mig, inte bara ha kontakt via telefon + sms..

diamond_:

Saken med killar är att dom tröttnar lätt, och då skapar dom drama för att saker ska hända och inte stelna och gå in i något seriöst...

Ja han kanske är rädd :S han verkar liksom inte kunna släppa mig.. men samtidigt vill han inte umgås med mig heller.. vad fan betyder d?!..

diamond_:

Kan inte säga att det är såhär exakt, men vissa killar backar eller verkar förvirrade när saker och ting går för fört fram och eftersom du träffat hans vänner/familj redan så kan så va fallet.

Jaa men jag förklarade redan från början att jag ville ta d lugnt och när han sa han inte var redo, sa jag också att jag inte va d utan att vi kunde ta d lugnt :S så jag har inte pressat honom till något direkt.. jag tror att han är rädd för att bli sårad eftersom han har blivit d förr.. men som sagt jag kan bara ha misstankar..

diamond_:

han säger bara "vet inte" vilket gör mig galen...

Precis det som "min" och säger.. Man försöker reda ut det och lösa det men allt man får som svar är "jag vet inte".. dom kan väl stå för sina handlingar!!!..

diamond_:

FÖR ATT DU BACKADE = då vill han ha dig.

Men han vill ha mig för stunden sen blir han kall igen :S.. förstår inte meningen med det beteendet bara..

diamond_:

Så håll honom på halster, få honom att kämpa för dig genom att visa att du inte accepterar hans flamsiga beteende.

Jag försöker verkligen att säga att han måste kämpa och att jag inte accepterar det.. Idag hörde han inte av sig på hela dagen fastän jag verkligen försökte få honom att förstå igår att d e d som krävs att han ska höra av sig för att jag ska träffa honom.. Jag känner att detta funkar inte.. Jag är kär i honom, men inte ens lika mkt som förr.. Det e upp till honom om han vill ha mig nu för enda chansen nu är att han kommer hem till mig och förklarar sig och d ska va en bra förklaring annars kan han bara dra åt helvete..

Tack [love].. Tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera

Han kanske är upptagen med familjeproblem? Ganska stressad inför skolavslutning lr nått? Några teorier [cute]
Han verkar ju ändå gilla dig, utifrån din text[shake]


   
SvaraCitera

Lily89:

e han ute efter sex borde han ju vilja träffa mig, inte bara ha kontakt via telefon + sms..

Detta är ett enormt plus! "min" ringde/sms'a t.ex. aldrig 🙁 bara när han ville ses... så din är klart mer seriös! Congrats. [cheers]

Lily89:

Ja han kanske är rädd :S han verkar liksom inte kunna släppa mig.. men samtidigt vill han inte umgås med mig heller.. vad fan betyder d?!..

mm det betyder att han kanske e osäker på sina känslor, eller rädd at tni går för fort fram eller så har han inte tid... anledningarna kan va många men vilken det än är så har det med HANS PROBLEM o göra -inte dina. JAg tror verkligen inte något e ditt fel, de e han som "mess'ar up" allt isf.

Lily89:

tror att han är rädd för att bli sårad eftersom han har blivit d förr

Kan vara så, men det är ingen självklarhet.

Lily89:

Precis det som "min" och säger.. Man försöker reda ut det och lösa det men allt man får som svar är "jag vet inte".. dom kan väl stå för sina handlingar!!!..

Mm exakt, handlingar säger mer än ord... men många killar är omogna upp till hög ålder så man kan inte förvänta sig en drömprins som är ung nästan.

Lily89:

han vill ha mig för stunden sen blir han kall igen

Mmh, han tycker säkert om att ha dig i sitt liv os.v. men något verkar somsagt vara ivägen för att ni ska bli något fullt ut, frågan är vad.

Lily89:

Idag hörde han inte av sig på hela dagen fastän jag verkligen försökte få honom att förstå igår att d e d som krävs att han ska höra av sig för att jag ska träffa honom

Mmh, men låt mig ge dig ett tips, hör noga på:
När du ska ta upp något du vill att han ska göra, tala klarspråk. Kilar talar inte som oss, dom förstår inte känslor lika lätt, men om man säger konkret MED känslor något - DÅ kan de förstå. T.ex.:

"Jag tycker verkligen om när du hör av dig men blir ledsen nu för att du inte hört av dig"

Denna mening fungerar som magi på killar, dels för att du 1. säger vad du UPPSKATTAR han gjort. 2. Säger att du blir ledsen när han 3. inte hört av sig.
Alltså blandar du in alla 3 i ett = en oslagbar kompott.

Lily89:

om han vill ha mig nu för enda chansen nu är att han kommer hem till mig och förklarar sig och d ska va en bra förklaring annars kan han bara dra åt helvete..

Ja jag förstår dig absolut, men man blir oftast bara besviken när en kile sen inte bryr sig tillräckligt. Han gör saker och ting i den mån han är intresserad av en tjej över. Om han bara tycker hon är het gör han inget för henne, bara kring "sexet". Om han tycker om henne som person gör han ALLT för henne. Om han är förälskad DÖR han för henne och är redo att slå sig blodig för att hon ska må bra... nä men lite så är det tyvärr.

Hoppas de går bra [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sluta tänk på det!
Du är kär och överanalyserar varenda minsta grej. Ställ inte till med något, ta det lugnt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

observera han och tänk på att killar tängker mer logist och vi har oftast en plan när det gäller sånt. 50% av killarna i svergi är smarta och rästen tänker inte på sånt lista ut vilken som är vilken och du har svaret


   
SvaraCitera

Han kanske bara vill veta att han har dig så han kan ringa å träffa dig precis när han känner för det :]


   
SvaraCitera

killpms


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Han kanske är upptagen med familjeproblem? Ganska stressad inför skolavslutning lr nått?

Pepparkaksgubbe:

Han verkar ju ändå gilla dig, utifrån din text

Nej han har inget sånt att va stressad över och han har själv sagt att han inte vet men att han betett sig som en idiot.. han visste inte vad han hade förrän han saknade det sa han till mig häromdagen.. han sa att han verkligen ville vara med mig.. Dock sa han det precis innan vi hade sex.. jag sa att jag ville vänta tills vi va tsm men han sa "vi kan bli tsm nu om du vill" men jag sa bara nej för d kändes inte rätt då.. men han va helt på att han ville ha sex.. kunde inte vänta :S.. vet inte om d e sex han är ute efter trots allt och behåller kontakten med mig för att få detta när han känner för det..


   
SvaraCitera