Aviseringar
Rensa alla

Kärlek eller vänskap???


Ämnesstartare

Hej! Jag är en 17årig tjej med lite funderingar. Det är så att jag vill veta om jag är bisexuell eller om det bara är fantasier eller om det bara är vänskap? Det är en tjej i mitt fotbollslag som är två år äldre än mig. Hon är jättesnäll och trevlig. Men det är svårt att färklara, jag känner inget liknande för någon annan person som jag gör för henne. När hon är i närheten så vill jag inte göra bort mig. Hon har varit lite närgången men jag tror bara att det var vänskapligt. Jag har mått dåligt pga stress och hon har alltid brytt sig och frågat hur det är. Jag vet inte men jag känner mig inte attraherad av andra tjejer utan bara av henne och jag tänker på henne en del. Jag har inte varit ihop med någon nån gång och ahr aldrig kännt så här förut. Är jag bi eller är det bara fantasier? Vad ska jag göra??

Alltså sen nu så har jag inte varit med och spelat match på ett tag utan bara varit och tittat på. Hon är alltid bland de första som säger hej. Hon tar i mig ockå, alltså typ klappar mig på axeln, ruffsar till håret eller klappar till en på låret eller så. Jag vet inte, hon är vääldigt snäll och jag vet inte men ibland så ser det ut som om hon tittar på mig men jag vågar inte titta henne i ögonen. Jag vet inte om hon bara är extra snäll eller om det är något annat, att hon kanske är intresserad?

Jagär oskuld och vet ju inte hur det är att ha sex med någon utav parterna, men jag tror inte att jag skulle kunna tänka mig att ha sex med henne. Men jag gillar henne mcyket och skulle kunna tänka mig att vara tillsammans med henne eller bli mycket närmare kompis. Hon har ju sina kompisar som hon är med och jag har egentligen inte någon som jag är med på fritiden, men när vi träffas på match, i skolan eller liknande så är hon väldigt snäll och bryr sig. Man blir extra varm då hon tittar en i ögonen och liknande......

Lite vörvirrad här[shake]


   
Citera

anonym200:

Det är så att jag vill veta om jag är bisexuell eller om det bara är fantasier eller om det bara är vänskap?

meh orka.. isåfall tänker typ 50% av alla tjejer att dom e de -.- bara för en dröm?


   
SvaraCitera

Men jag tror på vänskap [y]


   
SvaraCitera

Det skadar väl i vilket fall som helst inte att försöka lära känna henne bättre?


   
SvaraCitera

anonym200:

Lite vörvirrad här[shake]

Det är för att du är i en ålder med förvirrande och ostabil sexualitet. Det kommer stabilisera sig åt något av de tre hållen.


   
SvaraCitera

anonym200:

en jag tror inte att jag skulle kunna tänka mig att ha sex med henne.

så tänkte jag oxå i början när jag förstod att jag var kär i Mathias..
men jag hade inte accepterat mej själv som homosexuell då, men det gick över.


   
SvaraCitera

anonym200:

Hej! Jag är en 17årig tjej med lite funderingar. Det är så att jag vill veta om jag är bisexuell eller om det bara är fantasier eller om det bara är vänskap?

Det händer att heterosexuella människor blir kära i en av samma kön. Och så skulle fallet kunna vara för dig. Försök att inte lägga för mycket fokus på din läggning, utan försök att tänka mer kring hur vida du känner för henne, så lovar jag att det kommer att bli iaf lite enklare för dig att kunna förstå hur du känner.


   
SvaraCitera

AreYouTheOne:

men det gick över.

Varför har du accepterat det ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

utan försök att tänka mer kring hur vida du känner för henne, så lovar jag att det kommer att bli iaf lite enklare för dig att kunna förstå hur du känner.

Så du menar typ att ta vara på stunden och lev ut och inte oro sig. Utan bara följa hjärtat och se vad det till???


   
SvaraCitera

anonym200:

Så du menar typ att ta vara på stunden och lev ut och inte oro sig. Utan bara följa hjärtat och se vad det till???

Mjo, det är väl ett sätt att se det hela på. Men det jag först och främst menade var att du skulle försöka att inte tänka på olika sexuella läggningar i sammanhangen, då det bara kommer leda till förvirring och eventuelt jobbigheter som kanske leder till att du blir osäker på hur du egentligen känner. Så ja, följ hjärtat.


   
SvaraCitera

majkie2:

Varför har du accepterat det ?

för att jag inte kan ändra min läggning?[confused]


   
SvaraCitera

AreYouTheOne:

för att jag inte kan ändra min läggning?

Om det hade visat sig att jag själv var homosexuell så hade jag aldrig någonsin accepterat det.


   
SvaraCitera

majkie2:

Om det hade visat sig att jag själv var homosexuell så hade jag aldrig någonsin accepterat det.

men du är väll hetro så du vet inte hur det är?[ops]


   
SvaraCitera

AreYouTheOne:

men du är väll hetro så du vet inte hur det är?

Nej.


   
SvaraCitera

majkie2:

Nej.

va? menar du att du inte är hetro? eller menar du att du inte vet hur det är? aja, ja e nöjd med min läggning nu och hoppas att du är nöjd med din[y]


   
SvaraCitera