Aviseringar
Rensa alla

Kärlek.... Tro på den så starkt att det blir äkta?


Ämnesstartare

Topic... eller håller man i sig i ett förhållande bara för att man tror på det... och lurar sig själv att det är magi i ens förhållande?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tror att det är så att man bygger fram kärlek. Att man lär sig älska och så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärlek är bara ett ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Vad är egentligen kärlek till för?
Är det bara en djupare variant av vår drift att föröka oss och sprida människosläktet vidare, eller kan det finnas någon mer mening med den som t.ex.

Barbienele:

magi i ens förhållande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Topic... eller håller man i sig i ett förhållande bara för att man tror på det... och lurar sig själv att det är magi i ens förhållande?

Man lurar sig till magi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Man lurar sig till magi.

Eller?`:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skapar magi på egen hand, och då blir det väl verklighet för en själv. eller jag tror det iaf.


   
SvaraCitera

"magi" är kemikalier som sprids ut i hjärnan som uppfattas som kärlek
med det är fortfarande bättre än klorin [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror kärlek är ett uttyck för att ha en stabil grund. för den kärleken man har i ett förhållande är att alltid ha någon som tror på en, tycker att man är fin osv, tar en igenom den vardag vi har gjort så svår för oss.
[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek är när man får orgasm av någon som inte har varit otrogen.


   
SvaraCitera

Kärlek är egoism för två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärlek är när man har en kvinna som lagar ens mat, bara talar när hon blir tilltalad och annars gör vad hon blir tillsagd[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

kärlek är när man har en kvinna som lagar ens mat, bara talar när hon blir tilltalad och annars gör vad hon blir tillsagd

låter som min mamma[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inmyshoes:

låter som min mamma[blush]

finns det någon pappa då?[wink]


   
SvaraCitera