Aviseringar
Rensa alla

Kärlek vid första ögonkastet?


Armagedon: Och det var därför jag gjorde den här tråden, för att se hur andra resonerar.

JA, but still. 


   
SvaraCitera

Det växer fram...


   
SvaraCitera

Det kan ju vara på båda sätten. Jag trodde inte alls på kärlek vid första ögonkastet förrän det hände mig. Första gången jag såg min nuvarande pojkvän föll jag direkt och bestämde mig för att det var honom jag ville ha. 
Dock tror jag att det vanligaste sättet är att kärleken växer fram, man kan ju bli kär i någons utseende direkt men så är personligheten kanske blä. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Båda stämmer. Det är fullt möjligt med kärlek vid första ögonkastet. Det är också fullt möjligt att kärlek växer fram ur bekantskap. Ibland känns det som om man har känt någon hela livet fast det är första gången man träffas. Ibland blir man kär sedan man har lärt känna personen och upptäckt saker man gillar med den. Ibland är kärlek inte logiskt. Ibland är den det. 

Båda saker stämmer

Det är förstås också sant.
Bra skrivet! 🙂 


   
SvaraCitera

Kärlek vid sista ögonkastet finns inte. Det är bara trams.


   
SvaraCitera

pojke ser flicka o tänker "o va fin hon ser ut o va en prinsessa som gillar schack"

o så blir han kär

vad har vi lärt oss av detta kids? kärlek vid första ögonkastet är enbart till för psykfall/svagsinta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-No humanity-:
Kärlek vid sista ögonkastet finns inte. Det är bara trams.

Och finns det, så är det väll oftast bara för en av personerna. Och då gäller det att fånga den andres intresse.
Ska nog till en sju helvetes jävla massa tur om det klickar för båda direkt.

Eller... Vad fan vet jag. Svårt att uttala sig om något som man aldrig upplevt och därför heller inte vet något om.

Men du är av samma inställning?


   
SvaraCitera

Armagedon: Annat

What Mynona said. Själv har jag nog bara känt stark attraktion till någon första gången jag träffat den snarare än kärlek. Men jag tror absolut att människor kan uppleva kärlek vid första ögonkastet. Om någon säger "Det var kärlek vid första ögonkastet"  är det ju vad personen personligen har upplevt och känt och då kan man inte säga att det är något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum: Själv har jag nog bara känt stark attraktion till någon första gången jag träffat den snarare än kärlek. 

Ungefär det jag också menade, så som jag har upplevt det. 

Men i ditt fall, har det alltså fått byggas upp med tiden? 

Pendulum:  Om någon säger "Det var kärlek vid första ögonkastet"  är det ju vad personen personligen har upplevt och känt och då kan man inte säga att det är något annat.

Så sant. Upp till en själv att bestämma det. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Jag tror det. Attraktion kan leda det till kärlek. Då blir det vid första ögonkastet. 

Simple as that


   
SvaraCitera

Absolute inte.

Sådant finns bara i filmer och böcker.


   
SvaraCitera

ja det tror jag men tror motsatsen också


   
SvaraCitera
mens
 mens

vet inte riktigt om jag tror att det är kärlek direkt men något speciellt kan det ju vara


   
SvaraCitera
Draug

kärlek vid första ögonkastet är nog inte helt omöjligt ändå, men för min del har det ej varit så.

Armagedon: Kärlek är något som växer fram


   
SvaraCitera

Jag och mitt ex träffades genom att vi båda började titta på varandra väldigt mycket, och tillslut gick han fram till mig. Han va inte svensk, svenska killar tittar inte så mycket va? hehe:p eller jag vet inte. 


   
SvaraCitera