Aviseringar
Rensa alla

Kärleken är obegränsad! [love]


Ämnesstartare

vhfaj:

Hahahaha, kvällens bullshit! Finns ju en anledning att många äldre män gärna försiktigt sneglar på unga, 20-åriga skönheter. Men ingen vill eller vågar erkänna.

Den anledningen är medelålderskris, samt att det är status att vara 40 eller 50+ och kunna säga att man idkat samlag men någon i 20-årsåldern. Iafl. för dom flesta män, eftersom vi alla vet att dom flesta män är svin.

vhfaj:

Det är en otaku i Japan som har gift sig med en tjej i Nintendo DS-spelet Love Plus.

Jag ser inget fel på det. Finns folk med konstigare intressen och som gör konstigare saker, så länge ingen eller inget far illa av vad man har för intresse så har jag inget att sätta emot...

vhfaj:

Hmm... vad säger du då om hela Sveriges slaktindustri? Eller att vi kokar humrar medan de fortfarande lever? Eller att vi födar upp många djur i enda syfte att de ska bli feta nog för att slaktas?

Samtliga punkter kan diskuteras. MEN jag syftar mer på djurplågeri som utövas "för skojs skull". På fall av djurplågeri där man gör det för att det är kul eller upphetsande eller på annat sätt upplevs positivt. Som tex. att springa runt på åkrar och skära i hästars kön (fick stor uppmärksamhet, ändå kommer jag inte ihåg var detta ägde rum... undrar om det inte var skåne?), fästa fyrverkier på katter, trampa på hundars svanser... och liknande saker som folk gör "bara för att det är kul".

SÅ menar jag. Att ha ett sådant intresse är i min mening INTE okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Den anledningen är medelålderskris, samt att det är status att vara 40 eller 50+ och kunna säga att man idkat samlag men någon i 20-årsåldern. Iafl. för dom flesta män, eftersom vi alla vet att dom flesta män är svin.

Klyschan kanske lyder så, men det säger ju sig självt egentligen - klart man vill ha en snygg tjej. HELA livet. Inte bara en liten del av livet då kärleken blomstrar som mest.

Storchen84:

Jag ser inget fel på det. Finns folk med konstigare intressen och som gör konstigare saker, så länge ingen eller inget far illa av vad man har för intresse så har jag inget att sätta emot...

Respekt för dig!

Storchen84:

Som tex. att springa runt på åkrar och skära i hästars kön (fick stor uppmärksamhet, ändå kommer jag inte ihåg var detta ägde rum... undrar om det inte var skåne?), fästa fyrverkier på katter, trampa på hundars svanser... och liknande saker som folk gör "bara för att det är kul".

Aha, då är jag med. Håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Respekt för dig!

Åsikten som dom flesta är rädda för att dela - varför ska ens intresse spela någon roll så länge det inte skadar någon eller något? Det borde det inte göra, men anledningen till att det gör det är omvärlden och dom flestas syn på vad som är "normalt". Det är också anledningen till att dom flesta inte har den åsikten, eller har samma åsikt men är tysta om den. Avviker man det minsta från det som anses "normalt" ska man hackas på, knuffas runt och sopas under mattan. Det är rätt sorgligt men jag tror att det alltid kommer att vara så, tyvärr.

vhfaj:

Aha, då är jag med. Håller med.

[y]


   
SvaraCitera

Du är så tråkig [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har mycket svårt att tro att det skulle handla om äkta kärlek här


   
SvaraCitera