Aviseringar
Rensa alla

Kärleken och kompisar..


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett problem... Det är så att jag och min kille har varit tillsammans i snart 2 månader. Vi har det jättebra och jag älskar verkligen honom.

Men sedan jag började träffa honom så har jag ju umgåtts mindre med mina två bästisar. Det är ju såklart att det händer precis i början av en relation men nu så har dom två börjat umgås själva och jag har hamnat utanför. det stör mej egentligen inte att dom kommer närmare varandra lr något sånt, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra... Tänkom min kille och jag gör slut och sedan står jag där helt själv?

Vad skulle ni göra i min situation? Ska jag hålla fast vid mina vänner lika mycket som innan jag blev ihop eller ska jag släppa dom lite? Egentligen så kommer vi ju bara "känna" varandra i ett halvår till (jag och mina kompisar alltså) eftersom vi sedan kommer börja på olika skolor. Men tänkom mitt förhållande tar slut innan dess? Då är jag helt själv...


   
Citera

ni kan ju fortfarande ses även om ni börjar på nya skolor.. om det är dina bästisar borde ni väl antagligen ha en sådan relation.
men försök träffa dem ibland, stäm träffar etc, du behöver inte träffa din kille precis varje dag?


   
SvaraCitera

Du får helt enkelt ha tid med dom alla.


   
SvaraCitera

Det är ju knappast svårt att kombinera partner-vänner :s
Som no idea sa, du behöver inte vara med killen varje dag.

Inte alls svårt att bara hitta på något med kompisarna och nästa dag, eller flera dagar senare vara med killen, eller tvärtom


   
SvaraCitera

Är du en äkta vän så skall du umgås med de lika mycket nu som förut , även fast du skaffat pojkvän.

Är de äkta vänner så skall de inte lämna dig bara för att du skaffat pojkvän.


   
SvaraCitera

Creator:

Är du en äkta vän så skall du umgås med de lika mycket nu som förut , även fast du skaffat pojkvän.

Är de äkta vänner så skall de inte lämna dig bara för att du skaffat pojkvän.

Så enkelt va de[y]


   
SvaraCitera

relationer är ute


   
SvaraCitera

jagskalyckas:

Så enkelt va de

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var tsm med din kille och va med han.
och sedan någon dag ibland så har ni ''tjejkväll''
och typ shoppar och äter mat med dina kompisar.


   
SvaraCitera

Varför inte träffas allihop?


   
SvaraCitera

Du får kämpa lite mer för att hålla ihop med dina kompisar..!
Många människor har gjort det misstaget förut, och man blir verkligen ensam!
Du måste dessutom ha ett liv utanför killen, han måste ha ett utanför ditt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nikii:

Men tänkom mitt förhållande tar slut innan dess? Då är jag helt själv...

Precis, därför måste du vårda din relation med dina vänner. Det är förståeligt att man vill vara med sin partner, väldigt mycket och helst hela tiden i början av ett förhållande. Många vänner har förståelse för det - men de ledsnar när de känner du du sviker deras vänskap genom att typ aldrig träffas och umgås.

Det är en jättefin balansgång att få till när man har ett förhållande och vänner omkring sig. Bara för att du skaffat dig en partner så slutar inte ditt eget liv att upphöra, du har ju fortfarande vänner, skola, dina drömmar etc och ditt eget liv. Du måste lära dig att prioritera tiden rätt mellan dina vänner och ditt förhållande, så mkt du kan. Sen får du faktiskt prata med din kille om sånna saker också. Han har väl liksom dig ett liv utanför ert förhållande. När man räcker till, det är då man själv är lycklig. Glöm inte bort dig själv!


   
SvaraCitera

nikii:

Ska jag hålla fast vid mina vänner lika mycket som innan jag blev ihop

ja


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera