Aviseringar
Rensa alla

Kärleksproblem.


Ämnesstartare

Jag är i en svår situation just nu. Jag har en tjej som jag skulle säga att vi snart kommer inledda ett förhållande "officielt". Jag vill verkligen vara med henne och göra henne lycklig.

Men jag har under tiden börjat prata med en annan tjej som jag har blivit en nära vän med som ibland kan leda till konversationer som man inte skulle prata om som vän till vän. T.ex. sova över, barn i framtiden osv. Hon är rätt så ny på att ha en kill kompis och hon vet inte riktigt hur hon känner. 

Vi har pratat om att det vi pratar om är annorlunda, och att hon ibland kan känna sig som ett andrahandsval. Jag mår inte så bra då pga att jag vet hur det känns att vara just det. 

Jag vill gärna få några av era tankar, åsikter och tips. Hur ni skulle göra i min situation.

Hoppas att ni har det bättre här på UM!


   
Citera
DeDk
 DeDk

jag kanske inte är så bra på detta då jag är i en rätt liknade situation och försöker också följa mina egna råd och tankar.  hur känner du för dessa tjejerna, det ända du kan göra är att lyssna på ditt hjärta, vem känns det mer rätt att vara med? 


   
SvaraCitera
oINRIo

Det är antingen den ena eller den andra. Du har tre val.
välj första tjejen, välj andra tjejen ellernså väljer du ingen alls!
men smyg inte bakom ryggen på någon utav de bara.
vem utav dem tänker du mest på? Vem har du kännt längst och vem känner du mest? Vem attraherar dig mest? Vem har du mest roligt med osvosv. Gör en lista med poäng- men känns resultatet du får fel så är det kanske den andra tjejen ändån liksom?


   
SvaraCitera
oINRIo

Personligen så känns det som om du borde känna vilken utav tjejerna som är för dig!11


   
SvaraCitera

pratar ni om att ni skulle ha barn eller hur hon vill att hennes framtid ska se ut? Om ni pratar om hur er framtid skulle kunna se ut ihop så kanske det är lite för tidigt att prata om det om ni inte har inlett ett kärleksförhållande?

Ett tips är att välja den tjej som du har mest känslor för och som du har starkast kemi med. Bara för att man passar bra ihop och kan prata om allt så behöver det inte betyda att man har sådana känslor för den personen, utan att det  bara kan få vara en väldigt bra vän. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bunnyfunny:
pratar ni om att ni skulle ha barn eller hur hon vill att hennes framtid ska se ut? 

Det var mer skämtsam prat om barn och sånt om en väldigt lång framtid

Update, jag valde andra tjejen, det är hon jag känner starkast känslor för. Jag sa sanningen till den första tjejen. 


   
SvaraCitera

MaximusPrime: Update, jag valde andra tjejen, det är hon jag känner starkast känslor för. Jag sa sanningen till den första tjejen.

Du löste det själv. Tumme upp


   
SvaraCitera

MaximusPrime:

Det var mer skämtsam prat om barn och sånt om en väldigt lång framtid

Update, jag valde andra tjejen, det är hon jag känner starkast känslor för. Jag sa sanningen till den första tjejen. 

my man Cool


   
SvaraCitera
Sanna

Hej jag är 14 år och är jätte kär i en kille, jag gråter varenda kväll pågrund av att jag gillar honom så mycket, det gör sjukt ont att det är såhär, men broblemet är att han redan har en tjej vad ska jag göra jag vill lixom inte förstöra för dem. Nån som kan säga vad jag ska göra? Jag har berättat för honom hur mycket jag gillar honom så han vet.


   
SvaraCitera