Aviseringar
Rensa alla

Kärlekssorg + one night stand


Du var fragil. Du ville ha sex. Han ville ha sex. Ni hade sex.

Du kan inte snacka om att han manupulerade dig eller att du var ett svin då du var med på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Du kan inte snacka om att han manupulerade dig eller att du var ett svin då du var med på det.

att jag var ett svin? [rolleyes]

jo jag tycker att han manipulerade mig eftersom han sa saker som fick mig att känna att det var fel att säga nej, att det var fel att sätta gränser. Han fick mig att öppna mig ännu mer fast jag sa att jag inte ville gå så fort fram. jag tycker att han var respektlös och det står jag för.

Jag står även för att jag hade sex med honom och att vi båda utnyttjade varandra på ett tvivelaktigt sätt..

Nachac:

att du ville kunna leva med odefinierade relationer och göra som du vill.

det var du som ville leva så! jag ville tvärtom få klarhet i vad den där förälskelsen kände för mig, och definiera vår relation. Det var för övrigt honom jag tänkte på när jag hade mitt one night stand och blev så känslomässigt sårbar [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Du var fragil. Du ville ha sex. Han ville ha sex. Ni hade sex.

Du kan inte snacka om att han manipulerade dig eller att han var ett svin då du var med på det.

Detta, var exakt det jag tänkte skriva. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

jo jag tycker att han manipulerade

Däremot så gav du fortfarande med på noterna till viss del. Annars så kallas det våldtäkt.

Magnifying glass:

jo jag tycker att han manipulerade mig eftersom han sa saker som fick mig att känna att det var fel att säga nej, att det var fel att sätta gränser. Han fick mig att öppna mig ännu mer fast jag sa att jag inte ville gå så fort fram. jag tycker att han var respektlös och det står jag för.

Vad hjärnan säger och vad hjärtat vill är 2 mycket olika saker! Någonstans därinne så ville du väl ändå tillbringa en öm stund med den människan som fick dig att öppna dig och känna dig trygg?

Magnifying glass:

Jag står även för att jag hade sex med honom och att vi båda utnyttjade varandra på ett tvivelaktigt sätt..

Nja, ni hade sex. Det är inte mer än så nödvändigtvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Detta, var exakt det jag tänkte skriva. =)

det är nog svårt att veta vad jag menar med manipulativ när man inte själv varit med och sett hans beteende med egna ögon. men jag vet att felet ligger hos mig, eftersom jag släppte in en person in på livet och jag valde det själv.

Problemet är att jag inte vet hur jag ska skydda mig, eftersom jag är för öppen och kontaktsökande, och lyssnar för mycket på vad andra säger i stället för att stå upp för mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Någonstans därinne så ville du väl ändå tillbringa en öm stund med den människan som fick dig att öppna dig och känna dig trygg?

jo för stunden! men jag var verkligen inte attraherad av honom från början utan det var precis som du säger.. ömhet. [rolleyes]

Zittam:

Nja, ni hade sex. Det är inte mer än så nödvändigtvis.

jag är väl bara nojig över sjukdomarna. Som tur är hade jag tillräckligt med vett att säga åt honom att ta på kondom! [chocked]

Zittam:

Däremot så gav du fortfarande med på noterna till viss del. Annars så kallas det våldtäkt.

Jo, det vet jag. Men manipulation/övertalning och våldtäkt är inte samma sak, det har jag inte påstått.


   
SvaraCitera

Låter som en ägning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

ägning.

haha? [shake] av honom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

jo för stunden! men jag var verkligen inte attraherad av honom från början utan det var precis som du säger.. ömhet.

Första illusionen man får av människan är ofta inte rättvis. Den verkliga insjukna blicken man får i dem efter ett tag däremot...

Magnifying glass:

jag är väl bara nojig över sjukdomarna. Som tur är hade jag tillräckligt med vett att säga åt honom att ta på kondom!

Hehe, ja... Lite nojjig kan du få vara, så kanske du tänker på't nästa gång lite mer. 😉
+ på kådisen btw

Magnifying glass:

Jo, det vet jag. Men manipulation/övertalning och våldtäkt är inte samma sak, det har jag inte påstått.

Lät en stund som att du försökte hävda att du absolut inte ville egentligen bara. Ville bara ha det svart på vitt vart du själv stod.=)


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

hur bearbetar man det och gör om det till något positivt?

Well, vad är det du tycker är dåligt med det? Att du hade sex med någon som du saknade känslor för? Eller att han hade sex med dig trots att du inte ville/ville?

Magnifying glass:

borde jag prata med någon?

Om du känner att du behöver det

Magnifying glass:

jag försöker intala mig själv att jag inte har något att skämmas över och att det som hände är okej.

Klart att du inte har något att skämmas över

Magnifying glass:

Men samtidigt tror jag att jag måste förändra något hos mig själv för att undvika att det händer igen [sad]

Tycker inte jag i alla fall. Bara att låta bli att ha sex med främlingar om du ej vill ha sex med främlingar liksom. Men om du är okej med det så är det ju bara att köra. Finns liksom inget moraliskt fel i det :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Well, vad är det du tycker är dåligt med det? Att du hade sex med någon som du saknade känslor för?

ja. Jag har liksom alltid ett kontrollbehov av att veta var jag har människor, jag tar lång tid på mig att avgöra vilka människor som är mina riktiga vänner och vad jag känner för dom, jag har svårt att lita på folk, jag har dålig självkänsla och jag har blivit väldigt nedbruten i det förflutna eftersom jag alltid har känt mig antingen utnyttjad eller osynlig. *djupt andetag*
så därför är det här väldigt väldigt konstigt för mig, att komma så nära en människa utan att först veta om jag kan lita på honom eller inte, att släppa kontrollen och göra något som inte hjärnan vill, men som kroppen vill.

plus att det var första gången för mig, och det känns som att jag hade velat att första gången skulle vara med någon jag gillade. (Därav sorgsenheten).

xsaosinx:

Eller att han hade sex med dig trots att du inte ville/ville?

delvis det. Jag är lite besviken på honom för att han pushade mina gränser så pass långt och inte tog hänsyn till att jag var sårbar och inte visste vad jag gjorde. Men jag måste själv ta ansvar för det, jag kan bara gräma mig över att han var så pass bra på övertalning och att jag var ett så lätt byte.

det hör till saken att han vill att vi ska vara vänner. Han har inte mitt nummer så han förväntar sig att jag kontaktar honom. Men jag känner inte för det! [shake]

xsaosinx:

Bara att låta bli att ha sex med främlingar om du ej vill ha sex med främlingar liksom.

frågan är om jag verkligen vet vad jag vill? [shake]

xsaosinx:

Men om du är okej med det så är det ju bara att köra. Finns liksom inget moraliskt fel i det :s

nee det har du iofs rätt i..

Zittam:

tänker på't nästa gång lite mer. 😉
+ på kådisen btw

pluspoäng? mmm. ren självbevarelsedrift. men jag är fortfarande orolig. måste till umo.

Zittam:

Lät en stund som att du försökte hävda att du absolut inte ville egentligen bara. Ville bara ha det svart på vitt vart du själv stod.=)

jag förstår om jag är förvirrande. Vet inte själv vart jag står, där ligger problemet! läs början av detta meddelande så förstår du aspekterna av bekymret.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

plus att det var första gången för mig, och det känns som att jag hade velat att första gången skulle vara med någon jag gillade. (Därav sorgsenheten).

Jaha, då förstår jag. Gjort är gjort dock. Och det kanske inte var så farligt att bara släppa dig själv heller?

Magnifying glass:

Men jag känner inte för det! [shake]

Låt bli då

Magnifying glass:

frågan är om jag verkligen vet vad jag vill? [shake]

Det behöver du ju inte veta heller. Gör det som känns rätt när du väl är där bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Gör det som känns rätt när du väl är där bara

mmm. jag är rädd att råka illa ut.. rädslan är ganska bra att ha ibland! så nästa gång kommer jag inte tillåta nåt sånt igen.

xsaosinx:

Jaha, då förstår jag. Gjort är gjort dock. Och det kanske inte var så farligt att bara släppa dig själv heller?

nej. på plussidan är ju att jag har fått en erfarenhet, och den kan jag ju ta med mig till ett förhållande när jag verkligen är kär i någon.

xsaosinx:

Låt bli då

det är det jag avskyr så mycket med mig själv. att jag tar ansvar för andras förväntningar hela tiden och tror att jag måste vara vän med alla. det kanske känns som jag är skyldig honom nånting! [shake][sad]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

haha? [shake] av honom?

Du verkar ha ägt dig själv.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

det kanske känns som jag är skyldig honom nånting! [shake][sad]

Är du ju inte. :s Prova att bara skita i honom och se hur det känns


   
SvaraCitera