Aviseringar
Rensa alla

Kärlekstrubbel...


Ämnesstartare

Nu är det ju så att jag blivit kär i en kille som är två år äldre än mig. [love]
Jag träffade honom på ett läger förut där han var ledare, i fyra dagar. Vi har pratat lite såhär smått, han var den ända som berättade saker för mig (jag var ensamn tjej bland 19 grabbar [cool]), tex när vi skulle ha teori och så. han är världens snällaste, har bra humor och är jätte söt! ingen sån som har haft många tjejer för det är han lite för blyg för.
I alla fall så la jag nyligen till honom på facebook och han svarade ja, men nu vet jag inte vad jag ska göra! [tard] Ska jag bara chansa och berätta för honom att jag har en crush eller ska jag börja puffa honom, eller va?? [shake]
HJÄLP UPPSKATTAS!


   
Citera

Kan ju börja med att skriva hej till honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaa visst men sen då? [shake] det är resten jag oroar mig för..


   
SvaraCitera

skriv att du vill smaka på hans balle bara, lite fantasi har du väl? [zzz]


   
SvaraCitera

Annajw:

Ska jag bara chansa och berätta för honom att jag har en crush eller ska jag börja puffa honom, eller va??

nej skriv inte att du har en crush, fråga om han har lust att komma över och glo film eller baka kladdkaka eller vad fan som helst bara, vad kan gå fel lixx!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

skriv att du vill smaka på hans balle bara, lite fantasi har du väl?

Haha han e inte den typen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej skriv inte att du har en crush, fråga om han har lust att komma över och glo film eller baka kladdkaka eller vad fan som helst bara, vad kan gå fel lixx!

Men jag har ju typ aldrig pratat med honom..


   
SvaraCitera

S3ON:

skriv att du vill smaka på hans balle bara, lite fantasi har du väl? [zzz]

Du verkar då inte ha det om detta är allt du kan komma med som tips!


   
SvaraCitera

Annajw:

Vi har pratat lite såhär smått, han var den ända som berättade saker för mig (jag var ensamn tjej bland 19 grabbar [cool])

Så om jag får tolka lite fritt.
Du var på ett läger.
Han var en av ledarna.
Han var den enda (eller en av få) som gav dig uppmärksamhet.
Du började gilla honom för att han såg dig, hörde dig, lyssnade på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Så om jag får tolka lite fritt.Du var på ett läger.Han var en av ledarna.Han var den enda (eller en av få) som gav dig uppmärksamhet.Du började gilla honom för att han såg dig, hörde dig, lyssnade på dig?

Dom två första var rätt, jag började gilla honom för att han var den enda som inte var på mig hela tiden, äcklade sig och var allmänt störig hela tiden


   
SvaraCitera

Annajw:

Dom två första var rätt

Nu var jag förvisso 5 år äldre än den tjejen jag tänker på som blev "kär" i mig, men känns lite liknande här ändå. Att så fort hon fick uppmärksamhet av den snälla killen så blev hon glad och fattade tyckte till honom.
Menar inte att det behöver vara så i ditt fall, men tjejer i 14-15årsåldern vill bli sedda och hörda, då kan det bli att känslorna spelar henne ett spratt.

Men om du nu vill lära känna honom mer (för jag antar att ni inte känner varandra särskilt väl) så börja med att skriva hej och snacka, lär känna honom och se vart det leder er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Nu var jag förvisso 5 år äldre än den tjejen jag tänker på som blev "kär" i mig, men känns lite liknande här ändå. Att så fort hon fick uppmärksamhet av den snälla killen så blev hon glad och fattade tyckte till honom. Menar inte att det behöver vara så i ditt fall, men tjejer i 14-15årsåldern vill bli sedda och hörda, då kan det bli att känslorna spelar henne ett spratt.Men om du nu vill lära känna honom mer (för jag antar att ni inte känner varandra särskilt väl) så börja med att skriva hej och snacka, lär känna honom och se vart det leder er.

Det är inte alls så att jag är en uppmärksamhets nörd utan bara det att han var annorlunda alla andra [smile]

Jaa, men mitt problem är att jag fegar ur varje gång jag tänker prova [blush] Jag vill inte riskera att bli dissad men ändå så vill jag prova..


   
SvaraCitera

Annajw:

Det är inte alls så att jag är en uppmärksamhets nörd utan bara det att han var annorlunda alla andra [smile]

Även om man inte är det så är uppmärksamhet fint att få i den åldern 🙂

Annajw:

Jaa, men mitt problem är att jag fegar ur varje gång jag tänker prova [blush] Jag vill inte riskera att bli dissad men ändå så vill jag prova..

Vågar du inte kommer inget att ske, varken positivt eller negativt (såvida han inte skulle kontakta dig först)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Även om man inte är det så är uppmärksamhet fint att få i den åldern :)Vågar du inte kommer inget att ske, varken positivt eller negativt (såvida han inte skulle kontakta dig först)

Sant.. Tack 🙂


   
SvaraCitera

Annajw:

Jaa visst men sen då? det är resten jag oroar mig för..

Skriv hej och prata på sen beroende på vad han svarar. Du kan ju alltid fundera ut något samtalsämne som du skulle vilja ta upp. Men planera inte för mycket för det blir aldrig som man tänkt sig

Annajw:

Jaa, men mitt problem är att jag fegar ur varje gång jag tänker prova Jag vill inte riskera att bli dissad men ändå så vill jag prova.

Prova. Det värsta som kan hända är att inte tycker detsamma som dig. Det är tungt just då. Men man kommer över det. Been there done that. Tror ju knappast han skulle bli sur heller för att du kontaktar honom. Snarare smickrad skulle jag kunna tänka mig om han nu är som du beskrev honom.


   
SvaraCitera