Aviseringar
Rensa alla

Kallelse till Polisen


Ämnesstartare

Hej! Fick hem ett brev från polisen där det stod att mitt namn kom fram i en utredning. De vill att jag ska vara på polishuset en viss tid. Står det att jag inte är misstänkt för något brott.

Har inte gjort nåt så antar att det inte är nåt. Kan väl kanske vara nåt jag sett ? Dock har ja inte sett så mycket men har sett små bråk på skolan och en som krossa plexiglas i hockeyrink förra året. Står inte att jag är vittne men va tror ni? Vill de bara fråga nå frågor? Eller är de så sjuka så de skriver att jag inte är misstänkt fast jag kanske är det?
Har ni fått nåt liknande? va tror ni?
mvh Albin Tardig


   
Citera

Borde finnas telefonnummer till en handläggare på kallelsen, det är bara att ringa och fråga. Men nej, de kommer inte ljuga i kallelsen för att lura dit dig. 

kom ihåg bara att aldrig prata med polisen ensam. Du har rätt till att ha advokat närvarande om de förhör dig (och du är misstänkt för något) och du behöver inte betala för det. Om du är minderårig får du ha med en förälder också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:
Borde finnas telefonnummer till en handläggare på kallelsen, det är bara att ringa och fråga. Men nej, de kommer inte ljuga i kallelsen för att lura dit dig. 

kom ihåg bara att aldrig prata med polisen ensam. Du har rätt till att ha advokat närvarande om de förhör dig och du behöver inte betala för det.

hon tar inga frågor på telefon skrev honShockerad aa asså vette fan, står ju fan knappt vart ja ska, ska vara på polishuset står det...antar att de kommer nån o hämtar mig där då


   
SvaraCitera

AlbinPök:

hon tar inga frågor på telefon skrev honShockerad aa asså vette fan, står ju fan knappt vart ja ska, ska vara på polishuset står det...antar att de kommer nån o hämtar mig där då

Ja det räcker nog att gå fram till receptionisten och säga att du är kallad. 

Skulle inte oroa mig för mycket om jag var du, försök att slappna av men tänk på att de inte är dina kompisar oavsett vad de säger. Det är helt okej att säga till dem att du inte vill prata om något du inte är helt säker på t.ex.


   
SvaraCitera

Fixa en advokat eftersom de tydligen inte berättar anledningen. Glad


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

this aint the usa


   
SvaraCitera
Draug

Antagligen vill de bara pumpa dig på info gällande nåt de har noll koll på själva, brukar vara den vanligaste orsaken.


   
SvaraCitera

Kan ju vara så att nån du känner eller likande är åtalad så de vill göra om du har något att säga...


   
SvaraCitera

tar du de bara lugnt o allt så går de allt bra ska du se


   
SvaraCitera

oklart.
för länge sedan hörde jag någon, som hade torskat ner ditt gäng för att polisen hade manipulerat honom att säga falska saker så att han av 'misstag' golade ner dem.
om någon förstår hur jag menar. att snuten kom med falsk information som gjorde att dem fick sanningen ur någon jag träffade, för ett tag sen alltså.


   
SvaraCitera

ShowMeBae:
oklart.
för länge sedan hörde jag någon, som hade torskat ner ditt gäng för att polisen hade manipulerat honom att säga falska saker så att han av 'misstag' golade ner dem.
om någon förstår hur jag menar. att snuten kom med falsk information som gjorde att dem fick sanningen ur någon jag träffade, för ett tag sen alltså.

"Golade" han ner ett gäng? Ett gäng av vad? Eller va? Tardig


   
SvaraCitera

Ta det lugnt TS och var istället glad över att du får göra din plikt som god samhällsmedborgare! Om de skriver att du inte är misstänkt är du nog inte det. 🙂


   
SvaraCitera

Blev kallad en gång till förhör i en polisutredning, de kontaktade på telefon pga var redan en del av utredningen. Jag sade att jag inte hade hade möjlighet att komma, då ställde hen massa följdfrågor såklart men jag var lite dryg typ o ba: "det är la irrelevant" Rodnar Så svarade hen typ: "det var väldigt tråkigt" sen sa jag mmm och lade på luren typ sen hörde de aldrig av sig något mer.


   
SvaraCitera

Niklas:

"Golade" han ner ett gäng? Ett gäng av vad? Eller va? Tardig

NEJ, inte ETT gäng, sitt gäng, thank God. men alltså.. han tjalla ner alla dina vänner asso.. så ah.


   
SvaraCitera