Aviseringar
Rensa alla

Kalorier


Ja nu står det att jag bränner 500 kalorier/h på sitta på en träningscykel, sover 8h per dag & sitter på cykeln i 1h/dag, hur länge tar det då och 'bränna' bort 10 kg fett? Hört att man bränner kalorier då man sover också sant eller falskt isf hur många kalorier/h? Och en sista sak ifall jag sitter på träningscykel... stannar efter ca 50 kalorier, fortsätter 3 minuter senare osv tills man når 500 kalorier för dagen, räknas det som lika mkt fett som om det vore 500 kalorier på en gång liksom utan att stanna?

Och slutligen äter ca 600 kalorier/dag om jag är petig (kommentera helst inte för mkt vill bara ha svar).


   
Citera
Ämnesetiketter

Folk säger förbränn mer energi än vad du får i dig, ja men då måste man ju sitta typ 2h per dag på cykeln, man vill inte att hela dagen ska gå åt för träningen.


   
SvaraCitera

sitt hela dagen vettja

sov 8 timmar o sitt typ 8 timmar på cykeln, du har ju fortfarande många timmar kvar på dygnet


   
SvaraCitera

haha man svimmar väl efter ett tag?


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Folk säger förbränn mer energi än vad du får i dig, ja men då måste man ju sitta typ 2h per dag på cykeln, man vill inte att hela dagen ska gå åt för träningen.

Om du nu påstår att du bränner 500 kcal på cykel/dag och bara äter 600kcal/dag så gör du även av med mer energi under dagen i vardagliga aktiviteter så du gör av med mer än du får i dig.
Dock är 600kcal inte alls något vettig summa att få i sig om kroppen ska orka i längden. Ät rätt, träna rätt, sov rätt och skit i sötsaker och annat trams.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Och slutligen äter ca 600 kalorier/dag om jag är petig (kommentera helst inte för mkt vill bara ha svar).

Trollgrisen1337:

Ja nu står det att jag bränner 500 kalorier/

Idiot.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

haha man svimmar väl efter ett tag?

du får la testa


   
SvaraCitera

Xisco:

Om du nu påstår att du bränner 500 kcal på cykel/dag och bara äter 600kcal/dag så gör du även av med mer energi under dagen i vardagliga aktiviteter så du gör av med mer än du får i dig.Dock är 600kcal inte alls något vettig summa att få i sig om kroppen ska orka i längden. Ät rätt, träna rätt, sov rätt och skit i sötsaker och annat trams.

Ah då har slutat med allt förutom maten, orkar inte se mig som en tjockis, är dock inte en men kanske blir 🙂

Räknas det då som att man bränner kalorier bara på att göra mat eller går runt i huset/lägenheten?


   
SvaraCitera

passaro:

Idiot.

Förklara...?


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Räknas det då som att man bränner kalorier

rör du på dig behöver du göra ev med energi helt enkelt.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Räknas det då som att man bränner kalorier bara på att göra mat eller går runt i huset/lägenheten?

Har du läst fysik?


   
SvaraCitera
time
 time

Trollgrisen1337:

Ah då har slutat med allt förutom maten, orkar inte se mig som en tjockis, är dock inte en men kanske blir 🙂

Att svälta sig själv, vilket du gör när du inte äter rekommenderat dagsintag, är faktiskt det snabbaste sättet att gå upp i vikt fortare än vad du förlorat det du förlorar på att försöka bränna det du gör nu.

Motionera, styrketräna och ät en bra kost som följer tallriksmodellen så får du en frisk kropp och en frisk själ, för vägen du är inne på nu kommer bara leda till misär.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Har du läst fysik?

Förvirrad, ja det har ja men knappt så man kommer ihåg ngt av det


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Att svälta sig själv, vilket du gör när du inte äter rekommenderat dagsintag, är faktiskt det snabbaste sättet att gå upp i vikt fortare än vad du förlorat det du förlorar på att försöka bränna det du gör nu.Motionera, styrketräna och ät en bra kost som följer tallriksmodellen så får du en frisk kropp och en frisk själ, för vägen du är inne på nu kommer bara leda till misär.

Känner inte ngn speciell svält men jag äter var 5-6e timme, äter knappt grönsaker, kan det ha ngt med saken och göra med att gå ner i vikt? Haha känner mig värdelös och fråga detta men nån måste fråga.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Förvirrad, ja det har ja men knappt så man kommer ihåg ngt av det

Det krävs energi för att få något att röra på sig, eller hur?


   
SvaraCitera