Aviseringar
Rensa alla

Kampsport


Ämnesstartare

Tänkte börja boxing samt brottning parallellt.

jag undrar vilka fördelar och nackdelar finns med det? Med brottning kan jag tänka mig att man blir piggare och allert men boxningen då?

Förlorar man inte massa hjärnceller av att boxas?


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen av dessa sporter kommer ge dig brudar i alla fall så det är väl en nackdel för dig. 


   
SvaraCitera

Ja, en risk med boxning är hjärnskada.


   
SvaraCitera

som 123fendas sa hjärnskakning är ganska stort inom boxning men min kampsport är inte heller så jäkla smärtfri till och med boxning är riskfriare än det jag går på 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
som 123fendas sa hjärnskakning är ganska stort inom boxning men min kampsport är inte heller så jäkla smärtfri till och med boxning är riskfriare än det jag går på 

Vad går du i då? 🙂


   
SvaraCitera

Rebecca00:

Vad går du i då? 🙂

krav maga och systema båda två är väldigt smärtsamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör mma istället så har du ju både och. Körde detta själv i min ungdom, bästa sport jag kört.


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

krav maga och systema båda två är väldigt smärtsamma

Aha, funderade på att gå det för ca ett halvår sedan fast sen fanns det inte längre där jag bor --- de verkar ändå vara bra kampsporter tycker jag.


   
SvaraCitera

Rebecca00:

Aha, funderade på att gå det för ca ett halvår sedan fast sen fanns det inte längre där jag bor --- de verkar ändå vara bra kampsporter tycker jag.

krav maga och systema används inom militären i israel och i ryssland  och tränas i situationer som kan hända på riktigt som t.ex en skog för joggare en hiss buss och sånt  


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

krav maga och systema används inom militären i israel och i ryssland  och tränas i situationer som kan hända på riktigt som t.ex en skog för joggare en hiss buss och sånt  

Ja det stämmer bra. x) Jag har ju redan läst på om dem eftersom att jag var intresserad tidigare. Förutom att träna sina tekniker inför saker som kan hända irl så är kampsporter ganska nice när det gäller den mentala biten också. Jag upplever en närmare gemenskap med de jag kör med (i jämförelse till ngn vanligare sport) samt att man får ett annat fokus och kan träna analyseringsförmågan.


   
SvaraCitera

Rebecca00:

Ja det stämmer bra. x) Jag har ju redan läst på om dem eftersom att jag var intresserad tidigare. Förutom att träna sina tekniker inför saker som kan hända irl så är kampsporter ganska nice när det gäller den mentala biten också. Jag upplever en närmare gemenskap med de jag kör med (i jämförelse till ngn vanligare sport) samt att man får ett annat fokus och kan träna analyseringsförmågan.

självklart man måste förstå varandra och utvecklas tillsammans än i t.ex fotboll där alla springer efter en boll som huvudlösa hönor


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

självklart man måste förstå varandra och utvecklas tillsammans än i t.ex fotboll där alla springer efter en boll som huvudlösa hönor

Det låter inte som att du har gått i fotboll eller förstått det.


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Det låter inte som att du har gått i fotboll eller förstått det.

har aldrig gillat fotboll men när jag ser det är det att alla springer efter en boll och får inte röra varandra


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

har aldrig gillat fotboll men när jag ser det är det att alla springer efter en boll och får inte röra varandra

60% är samarbete.


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

60% är samarbete.

och det förändrar inte att de springer efter en boll


   
SvaraCitera