Aviseringar
Rensa alla

Kampsporter


Ämnesstartare

Vilka kampsporter tycker ni är bäst skriv gärna varför ni tycker det också jag tycker krav maga är bäst då man använder kroppens reflexer


   
Citera
Ämnesstartare

Personsomskabörjagymnasiet: krav maga är bäst då man använder kroppens reflexer

fast det gör man ju i typ alla kampsporter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

fast det gör man ju i typ alla kampsporter?

ungefär


   
SvaraCitera

Rekommenderar starkt taekwondo. Du får självförsvar, träning för hela kroppen, du blir vig och snabb och det är en allmänt bra sport som jag var skeptiskt för första men jag älskar den nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Girlwave:
Rekommenderar starkt taekwondo. Du får självförsvar, träning för hela kroppen, du blir vig och snabb och det är en allmänt bra sport som jag var skeptiskt för första men jag älskar den nu!

Har gått 1 år på krav maga 3 år på mma 2 månader på taekwondo 1 år på judo taekwondo inte passar mig då jag vill kunna försvara mig istället för att stå som en pinne när någon kommer med en kniv


   
SvaraCitera

Har inte provat på 90% av det som finns, men av det jag ändå har testat har nog BJJ varit roligast


   
SvaraCitera
Prixxs

Brasiliansk jiu jitsu! Är as roligt ungefär som brottning fast med olika ledlås och strypa. Mycket teknik inte bara fysiskt. Prova


   
SvaraCitera

Boxning är skoj , varför jag fortsatte var för umgänget och roliga träningspass , sen får man sparras varje träning. 


   
SvaraCitera

lurifax69:
Boxning är skoj , varför jag fortsatte var för umgänget och roliga träningspass , sen får man sparras varje träning. 

Testade på boxning men tyckte inte det car speciellt kul, kanske beror på klubben?


   
SvaraCitera

Personsomskabörjagymnasiet:

Har gått 1 år på krav maga 3 år på mma 2 månader på taekwondo 1 år på judo taekwondo inte passar mig då jag vill kunna försvara mig istället för att stå som en pinne när någon kommer med en kniv

Du står ju inte som en pinne? Du får försvara dig med slag och sparkar bl.a. mot huvudet osv, sånt lär man sig i taekwondo, klubben du testade i kanske inte var speciellt bra eller så kanske det inte passar dig, alla tycker olika såklartBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muay thai, allt annat är för pussies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Girlwave:

Du står ju inte som en pinne? Du får försvara dig med slag och sparkar bl.a. mot huvudet osv, sånt lär man sig i taekwondo, klubben du testade i kanske inte var speciellt bra eller så kanske det inte passar dig, alla tycker olika såklartBlink

min krav maga lärare säger alltid istället för att göra någon teakwondo spark sikta mellan bena och problemet är över


   
SvaraCitera