Aviseringar
Rensa alla

Kan animerat/tecknat bidra till normer?


Ämnesstartare

XivOeeU.png
QFUNe0q.png
NO1qKuL.png

Spelar det någon roll hur hennes rumpa ser ut? Det är ju bara en animerad figur. Eller är det så att även animerade figurer bidrar till normer? Om folk inte bryr sig om hur en animerad rumpa ser ut kan den heller inte bidra till en norm.

Är det bara kändisar som kan bidra till rumpnormer, eller kan animerade figurer också göra det? Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

Är en diskussion för mycket begärt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Är en diskussion för mycket begärt?

Tillhör nog den skaran som föredrar en äkta rumpa att titta på och klämma på. En animerad? Hmm...   Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Tillhör nog den skaran som föredrar en äkta rumpa att titta på och klämma på. En animerad? Hmm...   Rullar ögonen

Så du tror inte att en animerad rumpa har någon som helst påverkad på normer i verkliga livet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är möjligt att det har. På samma sätt som alla animerade vältränade bodybuilerkillar. Men det gör ju inte att jag automatiskt skulle börja gå på gym eller börja träna. Jag motionerar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Det är möjligt att det har. På samma sätt som alla animerade vältränade bodybuilerkillar. Men det gör ju inte att jag automatiskt skulle börja gå på gym eller börja träna. Jag motionerar!

Så varför tror du att det är möjligt att en tecknad rumpa kan bidra till verkliga normer? Är ute efter argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Så varför tror du att det är möjligt att en tecknad rumpa kan bidra till verkliga normer? Är ute efter argument.

Jag förstår vad du är ute efter dvs att animerade bilder ska vara någon slags norm för tjejer, och för killar med för den delen, hur en välformad tjejröv ska se ut. Men jag tror i så fall att all kommerciell reklam som pumpas ut från de stora modehusen hur trådsmala och välspacklade brudarna ska vara är betydligt "farligare" för hur normen skapas. Inte hur de animerade bilderna ser ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Jag förstår vad du är ute efter dvs att animerade bilder ska vara någon slags norm för tjejer, och för killar med för den delen, hur en välformad tjejröv ska se ut. Men jag tror i så fall att all kommerciell reklam som pumpas ut från de stora modehusen hur trådsmala och välspacklade brudarna ska vara är betydligt "farligare" för hur normen skapas. Inte hur de animerade bilderna ser ut.

Jag är bara ute efter argument. Det är inte alls för givet att påhittade karaktärer påverkas oss. Skulle du vilja säga att rumpan på bilderna representerar samma ideal som de stora modehusen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Skulle du vilja säga att rumpan på bilderna representerar samma ideal som de stora modehusen?

Nej, tjejen på bilden är nog inget ideal för modemaffian och modehusen. Snarare ett ideal för porrmaffian och porrindustrin. Samt i viss mån även musikindustrin dvs hur många av dagens yngre artister uppträder på scen.

Hon har helt enkelt för stor röv för att tilltala modebranschen. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Nej, tjejen på bilden är nog inget ideal för modemaffian och modehusen. Snarare ett ideal för porrmaffian och porrindustrin. Samt i viss mån även musikindustrin dvs hur många av dagens yngre artister uppträder på scen.

Hon har helt enkelt för stor röv för att tilltala modebranschen. Mycket glad

OK, så vad får dig att tycka att hennes rumpa är stor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Begriper mig inte alls på folk fascination med arslen, är lika creepy som folk som gillar fötter.

du kan gärna få bli inaktiv igen istället för att spamma enspåriga trådar 


   
SvaraCitera
mex
 mex

Vet fan inte varför typen av norm har något att göra med saken.Den här rumpan bidrar bara overall till normen om att tjejer ska se sexiga ut och ha på sig skinntajta kläder. 


   
SvaraCitera