Aviseringar
Rensa alla

kan bara vita män vara rasister?


Ämnesstartare

Anura:

vart får du det ifrån? 

73 procent av befolkningen i Stockholms län har svensk bakgrund, medan resterande del, 27 procent, har utländsk bakgrund. Men det har ökats en del sedan detta skrevs.

Gothenburg has an ethnic Swedish population of approximately 78%.[28] Like most Swedish metropolitan areas the city has a sizeable immigrant population.[29] According to Statistics Sweden in 2005, there are 108,480 immigrants resident in Gothenburg,[30] which is about 22% of the population, out of which 10% are from Iran, 9% from Iraq and 7% from Finland.[28] skrivit 2005, har ökat sedan dess.

Malmö is a young city. Almost half of the population is under the age of 35 (48%).[18]
41% have a foreign background.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan vita kvinnor vara rasister?


   
SvaraCitera

bocabola: 73 procent av befolkningen i Stockholms län har svensk bakgrund, medan resterande del, 27 procent, har utländsk bakgrund. Men det har ökats en del sedan detta skrevs.

Gothenburg has an ethnic Swedish population of approximately 78%

fast det står ju att bara 21 579 av dessa 111 324 utrikesfödda i Göteborgs kommun är folk utanför europa och norden. Dessutom finns det ju ingen statistik om hudfärg där så det här är ju bara trams du håller på med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bocabola: rasism mot vita finns inte säger många.

Fel!

bocabola: negrer? afro-amerikaner skulle jag kalla dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

fast det står ju att bara 21 579 av dessa 111 324 utrikesfödda i Göteborgs kommun är folk utanför europa och norden. Dessutom finns det ju ingen statistik om hudfärg där så det här är ju bara trams du håller på med.

när har jag nämnt något om hudfärg? ni vänstern folk antar alltid en massa saker. invandrare kan vara från finland såväl som vatikanstaten.


   
SvaraCitera

bocabola: när har jag nämn något om hudfärg? ni vänstern folk antar alltid en massa saker. invandrare kan vara från finland såväl som vatikanstaten.

hela den här tråden handlar om hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Fel!

strukturell rasism mot vita finns inte, säger många...

posta en bild på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

hela den här tråden handlar om hudfärg.

är araber vita?


   
SvaraCitera

rasism borde inte ens finnas.. det handlar bara om olika färger men allt har ju olika färger, eller så kan man se det som att inga färger existerar utan bara ljus och brist på ljus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:
Jag antar att både judar (israeler) och muslimer (palestinier) beskyller varandra för att just vara rasister. Själv har jag blivit kallad vit blond hjärndöd svenskjävel när jag av misstag gick in på en pub i New York City där det bara satt negrer.  Ledsen   Arg

rätt sjukt att dem fatta det innan du öppnade munnen ändå, måste vara bra personkännare dem killarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rasism är när man tror att det finns raser inom människoarten och att den ena "rasen" är bätre än den andra. Men forskning tyder på att det inte finns några raser inom människoarten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naj 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
naj 

utveckla, är du snäll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas_W:

utveckla, är du snäll.

jackie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

jackie

När en svart människa känner hat så är det för att denna person är dum i huvudet, inte rasist.

När en vit människa känner hat så är det för den personen är dum i huvudet och rasist.

Inte mina ord, det är vänsterns.


   
SvaraCitera