Aviseringar
Rensa alla

Kan dem andra se vad jag är inne på? 🙁


Ämnesstartare

Jag surfar på min laptop via trådlöst bredband, som dem andra i familjen också surfar på. Kan de på något sätt se vad jag varit inne på, vilka sidor mm?

Nej, detta behöver inte innebära att jag porrsurfar eller något, det gör jag inte ens då jag är emot sånt men det finns ju andra saker man skriver mm, man vill ju ha lite privatliv.

För allting sparas väl på routern eller så?

Skriver ju privat blogg och så! [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Kittieh:

För allting sparas väl på routern eller så?

nä, inte så[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär var det nån som skrev på Stylesearch:

"Om ni är flera (datorer) som delar en uppkoppling så kan det även lagras på routern/gatewayen vilka sidor som besöks. Då spelar det ingen roll hur mycket du rensar på din egen dator. Den som har lösenordet till routern kan då även se en del.
Olika routrar loggar olika mycket... "

NEJ FÅR INTE VARA SÅ! [cry] Tänk om mamma nu läst allting jag skrivit om henne mm 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte att det är någon som helst fara - men för att vara på säkra sidan, rensa routern själv? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

inte att det är någon som helst fara - men för att vara på säkra sidan, rensa routern själv

Hur gör man det? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Hur gör man det? [sad]

Vet inte vad du har för router[rolleyes]
men om du går in på den läru hitta nånstans, men vadå, menar du att du har en morsa som snokar runt på routrar efter saker du skrivit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

men om du går in på den läru hitta nånstans, men vadå, menar du att du har en morsa som snokar runt på routrar efter saker du skrivit?

Alltså routern är typ kopplad till mammas och hennes sambos dator? Och den datorn är lösenordssskyddad. Nä alltså tror inte dem snokar faktiskt, men OM de på något sätt skulle råka se, liksom. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Alltså routern är typ kopplad till mammas och hennes sambos dator?

Du ska kunna komma in på den från alla datorer som den är till (antar jag, har varit så med alla jag varit i kontakt med)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Du ska kunna komma in på den från alla datorer som den är till (antar jag, har varit så med alla jag varit i kontakt med)

Jaha ok. Vet du hur man kommer in på den då ? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Jaha ok. Vet du hur man kommer in på den då ? [smile]

Jag vet hur man kommer in på min[smile] Du är så välkommen så[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

NEJ FÅR INTE VARA SÅ! Tänk om mamma nu läst allting jag skrivit om henne mm 🙁

Såvida din mamma inte är it-tekniker tror jag inte hon kan få fram så mycket. Det som ev loggas är ip nummer och liknande, inte vad du skrivit eller så.


   
SvaraCitera

Routern brukar spara IP och eventuellt DNS på alla hemsidor du besöker. För att se detta så måste någon logga in på routern varje dag eftersom loggarna oftast rensas. De lagrar ingenting annat som vad du skriver.

Kittieh:

NEJ FÅR INTE VARA SÅ! [cry] Tänk om mamma nu läst allting jag skrivit om henne mm 🙁

Vad har "se vilka hemsidor du besökt", med att "se vad du har skrivit" att göra? Möjligtvis om hon sitter med en packetsniffer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

De lagrar ingenting annat som vad du skriver.

Okej, så om jag loggat in på min blogg så kan dem inte se typ användarnamnet jag skrivit och så? Men i och för sig skulle de ju kunna hitta min blogg rätt lätt då iaf, när jag gått in på den.. Fan också.

sylar:

Vad har "se vilka hemsidor du besökt", med att "se vad du har skrivit" att göra?

Alltså, min blogg är ju en hemsida och ser någon adressen kommer den ju även kunna se vad jag skrivit..


   
SvaraCitera

du kan även klickja på internet ikonen och så står det tidigare och då kan man kolla lite snabbt vilka sidor du har kollat på i c:a 3 veckor tillbaka. jag brukar radera dom varje gång jag ska logga ut[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du att din mamma e så kunnig, när det gällar att se loggar på routern?? [surprised]


   
SvaraCitera