Aviseringar
Rensa alla

kan det någonsin vara negativt att ringa upp dit där en söker jobb?


seasaw
Ämnesstartare

vi pratar alltså efter att man skickat in cv och diverse, hur nära inpå bör man ringa och höra sig för? gör ni det? vad säger ni? är det enbart positivt eller har det ngn gång varit till er nackdel tror ni?


   
Citera

Har hört från vissa arbetsgivare att de finner det tröttsamt med folk som ringer om arbeten iaf, just de människorna föredrar email. Men de är visserligen stressade småföretagare. Större bolag har ju anställda vars jobb är att ta emot samtal av alla möjliga slag hela dagarna.  🙂


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

S3ON: tröttsamt

mm detta var jag med om, 1 tröttsam man i andra sidan luren


   
SvaraCitera

de bästa av allt är att gå och prata person mot person och lämna ett cv i pappersform eller om man skickar innan man går dit, annars ringer man innan man skickar cv o hör ifall de ens finns nåt ledigt


   
SvaraCitera

Kanske beror på jobb å så men lyssnade på 1 såndär xpert idag som tyckte att man alltid skulle höra av sig, dock innan man skickade cv och personligt brev, innan det skulle man ställa intelligenta frågor sen typ använda den personen man pratade med i sitt personliga brev typ "efter att ha pratat med x på telefon så känner jag att detta är jobbet för mig pga blabla"

Tänker att det iofs funkar bättre om man söker jobb som exad ingenjör än om man söker 1 kassajobb på Ica.

Iofs var personen inne på att det typ alltid är bra med mer kontakt, är väldigt få som håller på för mycket


   
SvaraCitera

Har man inte hört något på 2 veckor efter ansökningstiden gått ut kan  man mejla och fråga tycker jag. 


   
SvaraCitera

jag brukar maila men telefon är inte min starkaste sida


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

Blivande_japan: innan det skulle man ställa intelligenta frågor sen typ använda den personen man pratade med i sitt personliga brev typ "efter att ha pratat med x på telefon så känner jag att detta är jobbet för mig pga blabla"

make sense att fråga frågorna innan en söker jobbet! sa xperten ngt om att "följa upp"? vad kan man då säga, fråga om cv:t kommit fram? njae

så mejla är ok tkr ni?


   
SvaraCitera

seasaw:

make sense att fråga frågorna innan en söker jobbet! sa xperten ngt om att "följa upp"? vad kan man då säga, fråga om cv:t kommit fram? njae

så mejla är ok tkr ni?

Nej hen sa inget om det, men har hört andra säga att det kan vara bra
Fast kanske bättre att fråga hur processen går eller ngt


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

Blivande_japan: Nej hen sa inget om det, men har hört andra säga att det kan vara bra
Fast kanske bättre att fråga hur processen går eller ngt

ja hmm, sånt här är svårt


   
SvaraCitera