Aviseringar
Rensa alla

Kan det stämma?


Ämnesstartare

isola:

Så du menar att din mamma aldrig gick till BVC med dig, att du aldrig fått några som helst vaccinationer eller tandläkarbesök?

Vad är BVC? Jag har fått vaccinationer, men knappast i såpass stor utsträckning att det på något sätt skulle täcka de pengar som jag kommer att tvingas betala i framtiden.

isola:

Du kommer att behöva vård tids nog, det gör alla.

Ja, men det kommer jag att behöva betala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vad är BVC? Jag har fått vaccinationer, men knappast i såpass stor utsträckning att det på något sätt skulle täcka de pengar som jag kommer att tvingas betala i framtiden.

Barnavårdcentralen.
Men det spelar ingen roll, om du har det tänket så kan du flytta till Monaco där alla sköter sig själva.

Amsle:

Ja, men det kommer jag att behöva betala.

Subventionerat pris, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Sedan så finns det indirekta kostnader d.v.s de som uppstår när invandrare begår brott, kostnader för bidrag och dylika ting.

Svenskar begår väll också brott? Vissa av dom behöver också bidrag...
Och det finns skattebetalande invandrare som ger sin del till samhället, varför tar man med sådant i beräkningarna?

Homunculi:

Alltså, det medför direkta kostnader för invandringen som t.ex SFI, Invandringsmottagningar, Migrationsverket, asylpapper m.m.

Det stämmer dock.


   
SvaraCitera

royalflush:

Svenskar begår väll också brott? Vissa av dom behöver också bidrag...Och det finns skattebetalande invandrare som ger sin del till samhället, varför tar man med sådant i beräkningarna?

Fråga 1. Man vill räkna ut den specifika kostnaden för invandring

Fråga 2. Genom att kolla vad det kostar och vad man får in på det så kan man komma fram till ett nettoresultat, d.v.s summan som kvarstår efter att intäkter dras av från kostnaderna eller tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även om vi byter regering i det här jävla "sosselandet" kommer vi fortfarande ha högre skatter en i något annat land i världen.


   
SvaraCitera