Aviseringar
Rensa alla

Kan djur drömma?


Ämnesstartare

Kan alla djur drömma? Eller är det bara vissa?

En av mina råttor brukar pipa annorlunda när han sover, som om han drömmer en mardröm. Skulle detta vara möjligt?

Och hur ofta drömmer ni?


   
Citera

är väldig säker på att de kan drömma, de kan ju gny i sömnen eller röra på benen som om de jagar typ.


   
SvaraCitera

ja det kan dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

är väldig säker på att de kan drömma, de kan ju gny i sömnen eller röra på benen som om de jagar typ.

Så kan fiskar drömma också?

OF 5:

ja det kan dem

Till och med insekter och fiskar?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

kindergartner:

Så kan fiskar drömma också?

varför inte. Vi är djur och kan drömma.


   
SvaraCitera

kindergartner:

En av mina råttor brukar pipa annorlunda när han sover, som om han drömmer en mardröm. Skulle detta vara möjligt?

Mycket möjligt, min hund beter sig likadant. Frågan är varför de inte skulle kunna drömma? REM-sömn som REM-sömn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zackk:

Mycket möjligt, min hund beter sig likadant. Frågan är varför de inte skulle kunna drömma? REM-sömn som REM-sömn..

Intressant!

Postorderhoran:

varför inte. Vi är djur och kan drömma.

True.


   
SvaraCitera

Min hund brukar rynka på näsan + rycka till.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

varför inte. Vi är djur och kan drömma.

Image


   
SvaraCitera

kindergartner:

Intressant!

CAMBRIDGE, Mass. -- Animals have complex dreams and are able to retain and recall long sequences of events while they are asleep, Massachusetts Institute of Technology researchers report for the first time in the Jan. 25 issue of the journal Neuron.

Artikel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zackk:

CAMBRIDGE, Mass. -- Animals have complex dreams and are able to retain and recall long sequences of events while they are asleep, Massachusetts Institute of Technology researchers report for the first time in the Jan. 25 issue of the journal Neuron

Bra att veta!


   
SvaraCitera

sarkofag:

.

tror jag fattade
men tror fortfarande att djur kan drömma. I alla fall de som är lite intelligenta.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

men tror fortfarande att djur kan drömma. I alla fall de som är lite intelligenta.

ja. betvivlar dock det där med insekterna. sover de ens.

men liksom: människan kan drömma > människan är ett djur > alla djur kan drömma.


   
SvaraCitera

sarkofag:

ja. betvivlar dock det där med insekterna. sover de ens.

det borde de göra, om de inte är typ dagfjärilar som bara lever 1 dag


   
SvaraCitera