Aviseringar
Rensa alla

Kan du prata inför grupp?


Jag har oftast lättare att tala inför folk än att snacka en och en med folk.
Vet inte vad de är men stammar knappt när jag står inför folk och snackar samtidigt som jag ibland kan stamma på varje ord om jag snackar face2face med folk.


   
SvaraCitera

bara min familj jag har svårt att prata med ibland då de pratar i mun på varandra om viktiga saker och säger åt mig att vara tyst. Andra kan jag fortsätta prata med. 


   
SvaraCitera

Folk jag känner - helt ok. Folk jag INTE känner - nästan ren katastrof. I synnerhet om jag själv ska hålla ett eget föredrag. Har jag det däremot nedskrivet så underlättar det. Men att köra fritt från minnet... no no no... 


   
SvaraCitera

Ja.
Jag är inte ens speciellt nervös när jag pratar inför folk, jag tycker mest bara att det är kul, lol.

Jag gjorde till och med ett improviserat muntligt anförande om The Beatles under en svensklektion för ett par år sen, eftersom jag hade glömt bort att det var sista redovisningsdagen och fick lov att hitta på någonting just där och då.
Så jag gick helt enkelt fram och började sammanfatta den gruppens karriär (jag kan väldigt mycket om den gruppen) och försökte hålla det hela någorlunda strukturerat, och jag minns att jag faktiskt fick ett ganska bra betyg - jag vet att det blev godkänt i alla fall.


   
SvaraCitera
evene

Bästa jag vet, älskar när folk står och lyssnar på mig, i eller utanför skolan


   
SvaraCitera