Aviseringar
Rensa alla

Kan du tänka dig att bli lokalpolitiker?


My dreams are her:

vad skulle du vilja förändra/förbättra?

Med tanke på vem du frågar borde du nog skriva "försämra". Han är trots allt en bakåtsträvande liberal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bash a Brat:

Med tanke på vem du frågar borde du nog skriva "försämra". Han är trots allt en bakåtsträvande liberal.

Här var vi pessimistiska.


   
SvaraCitera

JohnE:

Kommunfullmäktige tjänar mycket pengar iaf ^^
Iallafall i Västerås kommun så har de bra över en vanlig arbetarlön 35-40 tusen.

Jag skulle gissa på att du här blandar ihop kommunfullmäktige med kommunalråd. De som sitter i kommunfullmäktige har inga stora ersättningar mer än att de får ersättning för förlorad lön om de tex måste vara borta från sitt vanliga jobb en eftermiddag för att sitta med i ett kommunfullmäktigemöte som råkar ligga då.

Kommunalråden är de enda som har en fast lön då dessa jobbar med att driva kommunen på heltid. Västerås har åtta stycken kommunalråd, samtidigt så har de säkerligen en tusen lokalpolitiker eller nått sånt.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Vilka frågor skulle bedriva? vad skulle du vilja förändra/förbättra?

Viktigaste frågan för mig skulle vara att inte omyndigförklara kommunens invånare utan i stället låta dem styra så mycket som möjligt över sina egna liv.

Jag är helt övertygad om att Kalle och Lisa är betydligt mer lämpade att bestämma över Kalle och Lisas liv än vad jag eller någon politiker är, alltså är det oerhört viktigt att begränsa politikernas makt över invånarnas liv.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

är inte intresserad eller insatt i politiken


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Lidande små barn:

Hellre riksdagsledamot, då har man åtminstone en hygglig lön.

Japp, dessutom får du ju behålla lönen i 15 år efter att du lagt av. Stort plus.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Jag skulle gissa på att du här blandar ihop kommunfullmäktige med kommunalråd.

Jaaaaaa! 😛


   
SvaraCitera

Ja, jag skulle kunna tänka mig att bli lokalpolitiker för Sverigedemokraterna eftersom det står så många stolar tomma. MEN - eftersom jag värnar om min egen säkerhet... vill varken bli rånad, misshandlad, mördad eller få vårt hus nedbränt av oliktänkande [sad] så avstår jag! [mad]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Lätt, fast inte ännu på några år.


   
SvaraCitera
nrg89

My dreams are her:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

I alla fall i de större kommunerna, typ Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Lätt, fast inte ännu på några år.

My dreams are her:

Vilka frågor skulle bedriva? vad skulle du vilja förändra/förbättra?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Eller möjligen för att tära ner systemet inifrån . [confused][zzz]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Här var vi pessimistiska.

Svårt att se något positivt med en person som vill försämra vardagen för både mig och min familj, fattar inte varför jag skulle tycka annat än illa om en sådan människa?


   
SvaraCitera

Om jag hittade ett vettigt parti att stödja mig på, javisst.


   
SvaraCitera