Aviseringar
Rensa alla

Kan ej cam6a med alla :/


Ämnesstartare

aristoteles:

I Amsn kan du iaf direkt se om din brandvägg ställer till problem för webcam och filöverföringar.

Mm men om jag vet att den gör det då, hur löser jag problemet? Kan ju inte stänga av hela mitt antivirus :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar ju finnas en lista över vad brandväggen släpper igenom som man kan fippla med.

Hjälper inte det kan du ju prova att installera om kameran, universallösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Brukar ju finnas en lista över vad brandväggen släpper igenom som man kan fippla med.

Jasså var? 😛

Nachac:

Hjälper inte det kan du ju prova att installera om kameran, universallösning.

Den är liksom... i laptopen redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Mm men om jag vet att den gör det då, hur löser jag problemet? Kan ju inte stänga av hela mitt antivirus :O

Antivirus är inte samma sak som brandvägg. Men ja du för öppna en port för din webcam möjligen, det gjorde jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Men ja du för öppna en port för din webcam möjligen, det gjorde jag.

Haha ehm ja... HUR? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Haha ehm ja... HUR? 😛

Det kan inte jag svara på, jdet är inte min dator. Men jag är rätt säker på att det står i manualen som säkerligen finns antingen inbyggt i programmet eller på tillverkarens hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Men jag är rätt säker på att det står i manualen som säkerligen finns antingen inbyggt i programmet eller på tillverkarens hemsida.

Oh! Okej, tack tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Jasså var? 😛

Typ, klickar på ikonen för brandväggen? Finns ganska ofta på startmenyn, dokument eller nere i högra hörnet. Min är inställd på att notifiera mig när den blockar något.

emery:

Den är liksom... i laptopen redan.

Aha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för all information.


   
SvaraCitera