Aviseringar
Rensa alla

Kan ej sluta tänka på sak som hände på jobbet


Ämnesstartare

Enjoy_The_Silence:

Vadårå? [crazy]

måste va ett av de sämsta tipsen jag nånsin hört [crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

måste va ett av de sämsta tipsen jag nånsin hört

Standard tips, I know! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enjoy_The_Silence:

Standard tips, I know! [crazy]

samma tips som de som överlevt förintelsen fick har jag hört [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enjoy_The_Silence:

Mitt tips är att lyssna på bra musik och försöka att inte tänka så mycket på det som hänt under den tiden....

Det är som jobbigast på jobbet och den enda musiken där är radion som man knappt hör


   
SvaraCitera

Tickstart:

samma tips som de som överlevt förintelsen fick har jag hört

Haha. Det kanska var jag som kom med det tipset till dem? [wink]


   
SvaraCitera

Jag var också med om otrevliga grejer på mitt jobb.

Du måste ta dig tid att gå igenom vad som hände.
Om något sånt där händer ska du inte vara på arbetet förrens du slutar tänka på det hela tiden.
Under tiden du går igenom det som hände. Repetera hela förloppet om och om och om. Ju fler gånger du går igenom det ju mer försvinner det obehagliga i händelsen.

Sen kommer det inte försvinna helt heller. När en människa är med om sånt där kommer du koppla olika saker till händelsen. Genom att identifiera sakerna som triggar dom tankarna blir det lättare att hantera.

Försök inte ta reda på mer om personen som försökte ta livet av sig. Ju mindre info du har om henne ju enklare blir det för dig att gå vidare.


   
SvaraCitera

Fy fan vad hemskt.. [chocked][chocked][chocked][chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad][love]
Står väl i någon regel att man ska få rådgivning och stödsamtal när sådant händer. Lyssna inte på din kassa chef. Stå på dig. Ingen frisk människa kan stå helt opåverkad av någonting sådant.


   
SvaraCitera

Be om andra arbetstider. Och så borde du prata med en psykolog eller nåt liknade. Och din chef är helt rubbad om hon tror att det inte är en big deal.


   
SvaraCitera

Du har nog rätt till hjälp på din arbetsplats bekostnad. Kräv den hjälpen. (Skit i chefen, hennes intressen är inte dina)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken idiot tar livet av sig där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tacka alla för era svar, ni är så fina.
hade stängning idag och det gick rätt bra. När jag kom till jobbet frågade chefen hur jag mådde, så antar att hon bryr sig lite.

Fortfarande lite paranoid, men hade en stamkund som satt ute i serveringen från 21 till 21.45 så slapp vara helt ensam på något vis.

Känns skönt att jag inte vet vem hon var, hade aldrig kunnat sluta stalka henne då typ. Hade velat veta hur hon mår, om hon ångrar sig, skulle vilja veta hur i helvete hon tänkte när hon valde att gå till oss.
Men jag kan inte få veta, och det känns bra på något vis.

Låter så himla barnsligt men ibland blir jag lite skraj över att hon ska komma tillbaka och hämnas för att vi ringde polisen/ambulansen. (Hon ville ej att vi skulle göra det)


   
SvaraCitera