Aviseringar
Rensa alla

Kan ej spela multiplayer i minecraft.


Ämnesstartare

Kan ej spela multiplayer i minecraft.

När jag joinar så får jag ibland starta i luften och bara faller. och när jag väl får starta på mark så kan jag gå runt och så, men dem andra ser mig stå still. men efter ett tag blir jag disconektad och får felmeddelandet "internal exception java.net.socketexception connection reset" eller "End of stream".

För övrigt använder jag W-xp.

Vad är felet, och vad är lösningen?


   
Citera
Tyrael

Kan vara något med din uppkoppling. Bredbandskollen.se
Har du problem med alla servrar? Har du problem i andra spel?

Det kan visst ha med ditt nätverkskort å göra. Många andra har samma problem som du så denna tråden skriker "Jag vet inte hur man googlar"

http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=1013&t=34648


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tar emot 15 och skickar 2.

Har en dator som är ett par år, men den klarar bf:bc2 och cod:mw2.

Men om det är det där med nätverkskortet, hur gör man ,då, fattar inte.


   
SvaraCitera

Är det piratat eller legalt inhandlat?

Jag vet inte men ifall det är det förstnämnda kanske det är en dålig release eller något.


   
SvaraCitera

Coolguy_56:

När jag joinar så får jag ibland starta i luften och bara faller.

Kan vara div. whitelist-mods, som alltså innebär att du måste bli godkänd innan, alternativt har du keff uppkoppling och den hinner inte ladda världen.

Coolguy_56:

och när jag väl får starta på mark så kan jag gå runt och så, men dem andra ser mig stå still. men efter ett tag blir jag disconektad och får felmeddelandet "internal exception java.net.socketexception connection reset" eller "End of stream".

Gäller detta alla servrar eller bara vissa? En server jag hängde på hade detta problem om man anslöt med piratkopierad version; du kan inte yttra om den är det här på forumet, vi kan ej hjälpa dig få piratkopior att funka, men om den är piraterad kan det vara det som är problemet.

Coolguy_56:

jag tar emot 15 och skickar 2.

Va?

Coolguy_56:

Har en dator som är ett par år, men den klarar bf:bc2 och cod:mw2.

Är inte datorprestandan som lär vara problemet, utan uppkopplingen isåfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har köpt det, så det är legalt.

Jag har provat på flera andra servar och det funkar ej.

Jag kanske var otydlig, jag menar att jag tar emot filer med 15 mbit/sek och skickar med 2 mbit/sek


   
SvaraCitera