Aviseringar
Rensa alla

Kan en människa inte har någon kärlek?


Sjöjungfruar/fox spirits får varken älska eller hata Oskyldig


   
SvaraCitera

Jag känner inte när någon går bort, har ingen speciell och bott för mig själv, rest runt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yungblud 4 eveeer:
tjoo fattar precis hur du känner. I´m there to. Jag har flera ex men känner mig hemsk eftersom jag inte riktigt har haft känslor för dom.  Men vet att jag inte är Asexuell.Still like guys tho. Men det kommer och du kommer förstå när du eller om du blir kär. "That`s fact"  fast som blomkålspaprika skrev så kanske du är asexuell

Ok, så detta togs fram igen då. Nä men som sagt, är säkert på att jag inte är asexuell. Varför säger alla att jag är as för Mycket glad? Nä men är 100% hetero. 


   
SvaraCitera
L Y S

ThundWind: A har nu längre undrat. Hur vet man att man är kär eller gilla någon ens. Kan det vara så att det finns folk utan vissa känslor. Har aldrig kunna förstå kärlek eller gilla någon. Hur märker man eller känner det att man är kär och så? Kan det hända att man kommer att leva ett ensamt liv då?

Hm, hur är det med empati? Känner du empati?

Det finns folk utan vissa känslor, antingen p.g.a. trauma så att vissa känslor begravs djupt eller p.g.a. neurologiska störningar så som psykopati eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Hm, hur är det med empati? Känner du empati?

Det finns folk utan vissa känslor, antingen p.g.a. trauma så att vissa känslor begravs djupt eller p.g.a. neurologiska störningar så som psykopati eller liknande.

Eh ja, jag har empati (även om jag har blivit kallad för iskallt eller robot förr.) 


   
SvaraCitera
L Y S

ThundWind: Eh ja, jag har empati (även om jag har blivit kallad för iskallt eller robot förr.)

Ok, men du gillar väl ändå vissa människor mer än andra? Är t ex en tjej snäll mot dig och har liknande intressen som du mer intressant och närmare dig känslomässigt än en tjej som är elak mot dig och har helt andra intressen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Ok, men du gillar väl ändå vissa människor mer än andra? Är t ex en tjej snäll mot dig och har liknande intressen som du mer intressant och närmare dig känslomässigt än en tjej som är elak mot dig och har helt andra intressen?

Nja det beror på. Men så gillar någon och älska någon är väl två olika grej?


   
SvaraCitera
L Y S

ThundWind: Nja det beror på. Men så gillar någon och älska någon är väl två olika grej?

Kärlek är så som jag ser det bara en förstärkt känsla av att gilla en viss person mer än andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Kärlek är så som jag ser det bara en förstärkt känsla av att gilla en viss person mer än andra.

Ja men t.ex. jag gillar då mina vänner. Men jag har inga kärlek för någon, som då jag kan tänka sig att leva med i framtiden. 


   
SvaraCitera
L Y S

ThundWind: Ja men t.ex. jag gillar då mina vänner. Men jag har inga kärlek för någon, som då jag kan tänka sig att leva med i framtiden.

Ok, du kanske helt enkelt inte är den typen som har så starka känslor för andra, för det är det som krävs för att man ska känna kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Ok, du kanske helt enkelt inte är den typen som har så starka känslor för andra, för det är det som krävs för att man ska känna kärlek.

Hmm who knows


   
SvaraCitera