Aviseringar
Rensa alla

Kan flytningar vara tecken på svamp?


Ämnesstartare

Jag har så länge jag kan minnas haft mycket flytningar.. alltså varje dag i princip. Inte så kraftigt, men iallafall så att det ligger i trosorna. Färgen är typ vit eller ljusgul.
Det är ganska jobbigt och jag har börjat fundera nu på om det kan vara svamp? (fast det kliar ingenting!)
Men kan svampen "leva" så länge, alltså i mer än ett år? Går det inte över av sig själv?
Har också problem med samlag, det gör ont och svider och tänkte att det kanske tyder på svamp (och inte bara nervositet som jag trott tidigare)..

Också, hur lätt är det att se svamp om man undersöker? För jag har varit på en liten gynundersökning för ett tag sen, hon tittade visserligen bara runt slidmynningen, inte så långt in alltså, men borde hon ha sett då om det var svamp? Vart sitter själva svampen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Gå till ungdomsmottagningen. Vestibulit och svamp är båda tillstånd som behöver diagnostiseras.

blivande_japan:

svamp [blush]


   
SvaraCitera

Läste "Flyktingar" 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gå till ungdomsmottagningen. Vestibulit och svamp är båda tillstånd som behöver diagnostiseras.

Men jag vill helst inte, det är läskigt 🙁 förstår att jag väö måste dit nån gång men vill vara inställd på vad det kan vara... veta om jag ska oroa mig liksom


   
SvaraCitera

deathvalley:

inte, det är läskigt 🙁 förstår att jag väö måste dit nån gång men vill vara inställd på vad det kan vara... veta om jag ska oroa mig liksom

oroa dig gör du väl redan? gå dit så får du svar och slipper oroa dig! det kommer gå bra, de ser 1000 underliv om dagen


   
SvaraCitera

svamp kliar så gott som alltid.

svampflytningar är som keso. Torra klumpar liksom.


   
SvaraCitera

alltså det kan vara rikligt med flytningar med "torr" konsistens.


   
SvaraCitera

isola:

svamp

haha tack da [sad]

deathvalley:

Jag har så länge jag kan minnas haft mycket flytningar.. alltså varje dag i princip. Inte så kraftigt, men iallafall så att det ligger i trosorna. Färgen är typ vit eller ljusgul.Det är ganska jobbigt och jag har börjat fundera nu på om det kan vara svamp?

Tror inte att det är svamp om det inte kliar, man kan få flytningar av allt möjligt, obalans, könssjukdomar etc etc

deathvalley:

Men kan svampen "leva" så länge, alltså i mer än ett år?

Det borde den kunna, tror inte det är särskilt vanligt eller troligt. Om dte inte kliar har du nog inte svamp.

deathvalley:

Går det inte över av sig själv?

Det ska det göra, men ibland har man kraftiga infektioner och då kan man behöva behandla med medicin.

deathvalley:

Har också problem med samlag, det gör ont och svider och tänkte att det kanske tyder på svamp (och inte bara nervositet som jag trott tidigare)..

Om man har svamp kan det göra ont, men av symptomen du nämner låter det inte som att det är svamp du har. Samlagssmärtor kan bero på nervositet eller att du inte är tillräckligt upphetsad bland annat.

deathvalley:

Också, hur lätt är det att se svamp om man undersöker?

Det ska vara relativt lätt att se har jag hört, antar att det ser väldigt irriterat ut. Om gynekologen är osäker kan hon ta ett test och skicka in till ett labb.

deathvalley:

borde hon ha sett då om det var svamp? Vart sitter själva svampen?

Det beror på, man kan ju ha svamp på blygdläpparna, eller slidmynningen. Jag antar att man kan ha inne i slidan också eftersom jag varit med om att de tittat där inne också varje gång jag blivit undersökt.

framtidskon:

alltså det kan vara rikligt med flytningar med "torr" konsistens.

Fats man måste ej ha flytningar om man har svamp!


   
SvaraCitera

deathvalley:

Men kan svampen "leva" så länge, alltså i mer än ett år? Går det inte över av sig själv?

Nej svampen kan vara kvar i flera år om mane inte gör nått åt det.. Jag hade svamp ett bra tag när jag var yngre och inte vågade ta reda på vad det var.. Fast det låter ju konstigt med svamp som inte kliar någonting överhuvudtaget?

deathvalley:

hur lätt är det att se svamp om man undersöker?

Ibland ser gynekologen det direkt men vissa gånger måste de skicka proverna till nått labb. Har vart med om båda fallen!


   
SvaraCitera

praktiskt om man ska plocka kantareller[y]


   
SvaraCitera