Aviseringar
Rensa alla

Kan föräldar tvinga mig att resa?


Ämnesstartare

Mina föräldrar har bestämt en en vecka lång resa till Frankrike som påbörjar i morgon.

Jag har ett grovt psykiskt ångestproblem, som var orsaken till att jag var obekväm det sista ett och ett halvt år av skolan, jag slutade gå i skolan den sista månaden, jag talade med psykolog cirka tio gånger, och så vidare.

Men mina föräldrar tror inte på att jag har ett grovt psykiskt ångestproblem; de tror att jag var hos psykolog för att jag har autism.

De tror inte på allvaret.

De tror även att jag skulle må bättre av att resa.

Ja, jag talade nyss med mina föräldrar i över två timmar.

tv%C3%A5%20timmar.png

Jag började nästan gråta.

Kan mina föräldrar lagligt tvinga mig att resa? Jag fruktar att de kommer att använda fysiskt våld för att få mig att medfölja. Är det lagligt?


   
Citera

Nej dem kan inte tvinga dig. Så skit i d ja hatar btw oxå o resa


   
SvaraCitera

inte vad jag vet


   
SvaraCitera

gå till socialen 


   
SvaraCitera

Dessutom vad skulle dem göra om d nu e lagligt o tvinga dig utomlands? Ringa polisen? Tror dem har bättre saker för sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley: gå till socialen

För vilket syfte?

SthlmsBruden;)): vad skulle dem göra om d nu e lagligt o tvinga dig utomlands?

Dra mig till taxin, givetvis.


   
SvaraCitera

123fendas:
Dra mig till taxin, givetvis.

Taxichauffören hade nog trott dem försökte kidnappa dig om dem står o försöker dra in dig i taxin hahah nää stick ba t en polare elr nånstans om du inte vill åka 


   
SvaraCitera

aa rym iväg med en hemmanyckel när de ska åka 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SthlmsBruden;)): stick ba t en polare elr nånstans om du inte vill åka

tony switchblade: aa rym iväg med en hemmanyckel när de ska åka

Det fungerade inte för Elliot Rodger; en minut efter att han sade till dem att han skulle promenera och började springa, såg han bakom sig sin fader springande efter honom. Dock var han amerikan.

Nej, mina föräldrar kanske jagar mig, tänker jag.


   
SvaraCitera

123fendas:

Nej, mina föräldrar kanske jagar mig, tänker jag.

Men d e värt ett försök tror på dig fendas hahaah


   
SvaraCitera

123fendas:

För vilket syfte?

om dem tvingar mig att prata om mitt alkoholmissbruk så bryr dem nog om er familjerelation som är lite skakig just nu


   
SvaraCitera

Aa de kan tvinga dig om du är under 18+ sorry gubben föräldrar vet alltid bäst när man är under 18.


   
SvaraCitera

123fendas:
Mina föräldrar har bestämt en en vecka lång resa till Frankrike som påbörjar i morgon.

Jag har ett grovt psykiskt ångestproblem, som var orsaken till att jag var obekväm det sista ett och ett halvt år av skolan, jag slutade gå i skolan den sista månaden, jag talade med psykolog cirka tio gånger, och så vidare.

Men mina föräldrar tror inte på att jag har ett grovt psykiskt ångestproblem; de tror att jag var hos psykolog för att jag har autism.

De tror inte på allvaret.

De tror även att jag skulle må bättre av att resa.

Ja, jag talade nyss med mina föräldrar i över två timmar.

tv%C3%A5%20timmar.png

Jag började nästan gråta.

Kan mina föräldrar lagligt tvinga mig att resa? Jag fruktar att de kommer att använda fysiskt våld för att få mig att medfölja. Är det lagligt?

Nej det kan dem inte. Jag är precis som du. Det enda jag gör är att sitta hemma och spela, gråta och sova. Sedan säger jag till mina föräldrar att jag ska till gymmet men när jag i själva verket går djupt inne i en skog och slår massor av träd


   
SvaraCitera

By the way, har dem redan bokat hela resan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:
By the way, har dem redan bokat hela resan?

Ja.


   
SvaraCitera