Aviseringar
Rensa alla

Kan förälrarna märka ens hemliga paypal konto?


Ämnesstartare

Hej jag har just gjort ett paypal konto och ska snart fixa så mina kortuppgifter är färdiga 🙂 men det är bara en grej mina föräldrar vet inte att jag har det ,och vill inte att dom ska veta heller.Jag är under 18 som sagt och det gick skit lätt att göra det. Jag ska sälja grejer så jag ska få folk att skicka pengar till mitt paypal konto. [blush]

Men kan föräldrarna se om man lägger in pengar på sitt vanliga konto var pengarna kommer ifrån?[shake]


   
Citera
Ämnesstartare

kan dom väl ?

Förresten så är det inte så smart kanske om du är under 18 :/


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag inte minns helt fel så kommer du behöva verifiera det lite längre fram, det behövde i alla fall jag göra med mitt. För att göra detta kommer det att krävas att du skickar in bild på ditt id-kort och på en räkning (tex hyran).

Då kommer i alla fall PayPal märka att du inte är myndig, i alla fall om de kollar det hela hyfsat noggrant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massabanan:

Men kan föräldrarna se om man lägger in pengar på sitt vanliga konto var pengarna kommer ifrån?

Bara om de har tillgång till ditt konto och kontoutdrag från det. På insättningarna man får från PayPal så står det också PayPal som avsändare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fasen 😛


   
SvaraCitera

men om du säljer saker och tjänar pengar på det så kan du väl berätta om kontot för dina föräldrar? de e väl bra att tjäna egna pengar tkr föräldrar haha! fast de beror ju på vad du ska sälja förstås [wink]


   
SvaraCitera