Aviseringar
Rensa alla

Kan folk vara vänner?


Ämnesstartare

Tro ni att politiken kommer att förändra hur folk ser på vänskap nuförtiden? För att politik är ju ofta inte något man diskuterar förutom när de visas på sociala medier.


   
Citera
Ämnesstartare

kan vänner vara folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lonesome Sparrow:
kan vänner vara folk?

ja undrar ifall de politiska kommer påverka folk mer än förr. som i usa.


   
SvaraCitera

uppenbarligen då många av mina vänner har helt andra åsikter inom politik
spelar ingen roll om vi tycker olika för vi kan diskutera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg: spelar ingen roll om vi tycker olika för vi kan diskutera

inte om man tkr olika om invandrare och man sj är inom den gruppen.


   
SvaraCitera

Anura:

inte om man tkr olika om invandrare och man sj är inom den gruppen.

men då handlar det ju om inskränkthet mer än olika politiska åsikter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har några missledda vänner som röstar på moderaterna så ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"de som lämnar mig pga. jimmie åkesson är ju inte mina vänner egentligen..."


   
SvaraCitera

När människor har vuxit upp så kan de vara vänner med vem som helst.
Jag har vänner inom alla partier och kan glatt kalla mig för en vuxen människa.

Sedan så finns det alltid mongon inom alla partier som är omöjliga att vara vän med.
För att dem är riktigt omogna och låter stereotyper inom riksdagen och media styra deras liv.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Ja utan problem. Finns alltid folk som är dumma i huvudet. men ser det som troligt att jag skulle kunna ha något vänskapligt utbyte med någon som står så långt från mig politiskt som bara möjligt. Det är betydligt mer troligt än något vänskapligt utbyte med säg en som begått våldtäkt.


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Behöver ju inte få något inflytande för det? :S

Nej det behöver de inte få men i ett troligt scenario så skulle dem få ett ganska stort inflytande med nära intill en trejedel utav alla landets röster. Tror du att övriga partier skulle kunna styra landet utan att ge SD ännu mer sympatiröster genom att frysa ut ett så stort parti?

Jag tror knappast att något parti just nu skulle vilja sudda ut så gott som hela sin politiska grund för att sammarbeta med någon som deras följare inte alls vill sammarbeta med. Om Socialdemokraterna börjar sammarbeta med Moderaterna så kommer båda partierna att tappa röster till andra partier då det finns en anledning till varför inte alla människor röstar på samma parti.


   
SvaraCitera
mynona

Folk har alltid haft olika politiska åsikter, inget förändras. Jag har borgerliga vänner. Vi talar inte så mycket politik för all del


   
SvaraCitera
Exner

Anura:
Tro ni att politiken kommer att förändra hur folk ser på vänskap nuförtiden? 

Inte märkbart.

Anura: För att politik är ju ofta inte något man diskuterar förutom när de visas på sociala medier.

Beror alldeles på sammanhanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Inte märkbart.

va får dig att tro det?


   
SvaraCitera
Exner

Anura:

va får dig att tro det?

Jämfört med hur det tidigare har varit, ligger de politiska ideologierna väldigt nära varandra.


   
SvaraCitera