Aviseringar
Rensa alla

kan han titta igenom min dator?


blondosmart89:

okej! men så länge ag inte har sladden i kan han inte titta någonting alls? kan han installera det här trots att han inte var uppkopplad p å nätet då han satt vid min dator?

Han kan ju installerat från ett USB-minne eller vad som helst. Faktum kvarstår dock att han inte kan styra datorn om du drar ut sladden. Fast du bör formatera eftersom du troligtvis tids nog vill använda internet.

Fråga han om han kan göra det åt dig [rolleyes]

Regn:

Jag har hört om den, men jag tycker att den är skum för varför är det gratis att ladda ner ett anti-virus program som hjälper dig? Dem flesta vill nog ha betalt för sånt, så jag vågar inte ladda ner den för att de programet kanske är en trojan eller nått virus

"trusted by 80 millions of users" : p
Du är väl medveten om att det är olagligt att sprida virus? Tror du att ett populärt företag inom branchen skulle lura folk på det viset, speciellt när de även säljer det där programmet fast i en mer avancerad version? De skulle ju bli anmälda direkt om de spred runt en massa virus.

Ta fördel av att det är gratis istället för att bli uberparanoid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

"trusted by 80 millions of users" :

dem kan alltid ljuga [no-no]

sylar:

Ta fördel av att det är gratis istället för att bli uberparanoid.

Hm, funderar på det nu när du rekomenderar den. (du verkar väldigt kunnig inom It och ärlig [blush])


   
SvaraCitera

Avg är bra.
Har det själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här är ju ett uppenbart troll, ingen kan vara så jävla dum (speciellt inte nån som låtsas plugga på högskola... oh wait, ekonomerna...)

blondosmart89:

I efterhand har jag en känsla av att han har sett allt jag gjort på datorn sista tiden eftersom han har ifrågesatt mig så konstiga saker.

blondosmart89:

denna dator har INTE varit uppkopplad på internet sen han satt vid den.

OH NOES HES HAXXING U WIHT TELEPATI!!!111 [tard]

blondosmart89:

så började killen i korridoren fråga mig idag om jag kollade på porr och jag sa nej så gav han mig ett konstigt leende. sen kollade jag på bridget jones igår också. så sa han; har du sett bridgeth jones film 2?

Tips: använd hörlurar, alt. dra ned volymen. Jag vet exakt vad alla andra i korridoren ser för film och spelar för spel, eftersom det är ganska lyhört i de flesta studentkorridorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad töntigt att vilja veta vad andra gör på deras datorer 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elnaz:

vad töntigt att vilja veta vad andra gör på deras datorer 🙁

nej?


   
SvaraCitera

Men va faan... Anmäl honom. Detta är olagligt och straffbart [no-no] Och så kan du tjäna en hacka på det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redrum:

Men va faan... Anmäl honom. Detta är olagligt och straffbart [no-no] Och så kan du tjäna en hacka på det [y]

På vilket vis är det olagligt att fixa någons dator? Det är uppenbart att blondosmart89 är paranoid och har volymen för högt uppskruvad när hon kollar på porr.

Eller påstår du att killen i fråga skulle ha uppfunnit något sorts magiskt sätt att ansluta till hennes dator utan att ha någon som helst kontakt med den?


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Eller påstår du att killen i fråga skulle ha uppfunnit något sorts magiskt sätt att ansluta till hennes dator utan att ha någon som helst kontakt med den?

Ah, sorry. Såg nu att hon inte har varit uppkopplad till internet sedan han satt vid den. Fattade det som om att hon inte hade anslutit den sedan han frågade konstiga saker. My bad.

Ha en fortsatt trevlig helg [bigcheers]


   
SvaraCitera

sylar:

Formatera

Betyder det bara att man installerar xp igen? Försvinner alla bilder och musik och sånt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Betyder det bara att man installerar xp igen? Försvinner alla bilder och musik och sånt då?

Ja, det gör det. Du kan dock säkerhetskopiera filerna som du vill behålla.
Du kan säkerligen hitta tips här: http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=924687


   
SvaraCitera

Gunvald:

Betyder det bara att man installerar xp igen? Försvinner alla bilder och musik och sånt då?

Inte nödvändigtvis. Man kan formatera utan att installera något operativsystem. Fast dina bilder och musik kommer att försvinna jo.


   
SvaraCitera

sylar:

Man kan formatera utan att installera något operativsystem

Men vad betyder det att formatera då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Men vad betyder det att formatera då?

Man skapar ett nytt filsystem på enheten.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Man skapar ett nytt filsystem på enheten.

Fattar inte, men okej [smile]


   
SvaraCitera