Aviseringar
Rensa alla

Kan hon ge mig ett F?


Ämnesstartare

Kan en lärare ge mig F i en kurs på grund av att hon typ inte gillar mig/mitt beteende? Jag tycker inte om henne överhuvudtaget å vi har haft en hel del konflikter. Jag försöker undvika henne så mycket som möjligt.. Hon sa att hon skulle ge mig F om jag inte ändrar mitt beteende, å hon har även sagt till andra elever att jag riskerar att få F. Men grejjen är att jag har felfri närvaro, har fått allt mellan D och A på arbeten jag gjort, aldrig E eller F.. Jag antar att hon inte får göra så? Men vad gör jag om hon gör så iallafall?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Nej kontakta rektorn först och främst och dra det vidare till kommunens ansvariga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta för henne att såvida hon inte är ansvarig för att sätta era icke-existerande ordningsbetyg så kan hon inte ge dig F.

Tror att det är tomma hot då hon inte får göra så, men skulle hon ändå sätta F - gå till rektorn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej hon får inte! Hon ska betygsätta dig för det du gör dina arbeten och prov, inte ditt beteende!! Som Reto sa, kontakta rektorn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt lag så får hon inte ens berätta för andra om ditt betyg. Hon får heller inte basera sina personliga åsikter på ditt betyg. Om du tycker att du fått orättvist omdöme så knallar du upp till rektorn. Och om inte det hjälper och du inte tycker att deras förklaring om dina kunskapuppvistelser stämmer så vandrar du vidare upp emot högre oberoende personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska kontakta rektorn direkt istället för att vänta till efteråt. Verkar mindre trovärdigt ifall du kommer efter att betyget är satt. Gå direkt till rektorn och förklara situationen. 


   
SvaraCitera

Din lärare har ju fått full pott i tjänstefelsbingot. Hon får inte underkänna dig pga. personliga orsaker och får absolut inte prata om dit betyg med andra elever.

Går direkt till rektorn, så där skall man inte bete sig.


   
SvaraCitera

Betygen och beteende är inte samma skit? Vad har ni för lärare? Bara för att du har haft några konflikter så betyder det inte att hon kan ge dig ett F. Tänk hur mycket du har jobbat med dina betyg. 


   
SvaraCitera