Aviseringar
Rensa alla

Kan inte äta


Ämnesstartare

Jag är 12 år, innan skar jag mig varje dag för att bli lugn, jag får typ ångest varje dag, har svin mkt ärr 🙁 men sen när jag började berätta för alla kompisar blev dom arga och sa om jag gjorde det igen så skulle dom inte vara mina kompisar... Så dom tänkte funkade inte för jag slutade skära mig på armarna men jag skar mig på benen, när en fick veta det så sa hon att alla andra kommer märka det, så jag slutade helt... Men nu äter jag ingenting har inte gjort det på 2 veckor jag har blivit blekare, smalare, yr hela tiden, får blåmärken om jag slår i mig jätte löst, min hud är jätte töjbar på armar och ben,jag sover max 2 timmar varje natt elr inget för jag klarar inte att sova, jag har svimmat 1 gång(som tur var jag i sängen vid datorn så jag sa till min mamma att jag somnade), jag är mätt, jag klarar bara av att dricka cola, jag mår illa när jag ser mat, jag ser dubbelt, jag börjar skaka är jag tänker elr gör ngt, jag andas tungt typ, fryser hela tiden, mina fingrar, händer och armar blir gul/vita, mina sår läker långsamt och går upp så fort jag kliar på dom.. ja det är typ det, men kan det hända ngt allvarligt ? för jag tänker inte prata med någon vuxen elr så, jag säger till alla att jag inte äter för jag är tjock.. men det är för jag är tjock och mår dåligt... jag är nästan 170 och väger ca 50-60 kg, elr jag gjorde det för 3 veckor sedan iaf... men vad ska jag göra ? jag gör det för att plåga mig själv och jag har haft ätstörningar innan, asså det är självskadebeteénde som ni kanske förstår :/ ... men det finns inget att göra, jo det som jag har försökt med 3 ggr fast inte lyckats,, ta livet av mig fast det var förra året ...haha, jag vet jag låter konstig, men det är typ inget som märks... men vad ska jag göra ? för att må bra osv...


   
Citera

du måste helt enkelt låta det vara.
jag känner igen mig i de flesta, som självskadebeteendet och ätstörningen och oförstående vänner

men även ifall jag vet att det låter jättesvårt så måste man helt enkelt sluta tänka på det och bara låta saker bli som det blir, göra något helt annat, distrahera sig själv. jag har ätit normalt(utan att spy) i två veeckor och utom ångesten så mår jag toppen

det är mycket enklare sagt än gjort, men ifall man har en bra motivation(min är att jag ska få 1 katt) så ska man klara det. hitta en hobby, ett husdjur, nya vänner ... vad som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en egen hund, fast det hjälper inte längre, om mina kompisar säger bara att dom har försökt med allt, och jag rider.. asså det finns inget jag kan göra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är 99a. Och du försöker ta livet av dig. [shake]
SÅ GJORDE MAN INTE NÄR JAG VAR UNG MINSANN!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne, vet...
men det är endå rätt så många som försöker med det i min ålder ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

men det är endå rätt så många som försöker med det i min ålder ...

Aldrig hört om ngn. Gör du det för att du tycker du är tjock eller hur vare? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne för jag mår dåligt och hatar mitt liv typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

ne för jag mår dåligt och hatar mitt liv typ

Gosh, why?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massa skit bara...


   
SvaraCitera

Men lilla gumman <3 dina kompisar räcker inte, du behöver någon vuxen. Försök att prata med någon på skolan och be om att få en tid på BUP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

Jag är 12 år, innan skar jag mig varje dag för att bli lugn. Jag får typ ångest varje dag, har nu svin mkt ärr 🙁

När jag började berätta för alla kompisar blev dom arga och sa om jag gjorde det igen så skulle dom inte vara mina kompisar. Så dom tänkte funkade inte, för jag slutade skära mig på armarna men jag skar mig på benen istället. När en fick veta det så sa hon att alla andra kommer märka det, så jag slutade helt.

Men nu äter jag ingenting, har inte gjort det på 2 veckor jag har blivit blekare, smalare, yr hela tiden och får blåmärken om jag slår i mig jätte löst. Min hud är jätte töjbar på armar och ben. Jag sover max 2 timmar varje natt eller inget för jag klarar inte att sova. Jag har svimmat 1 gång (som tur var jag i sängen vid datorn så jag sa till min mamma att jag somnade).

Jag är mätt, jag klarar bara av att dricka cola, jag mår illa när jag ser mat, jag ser dubbelt, jag börjar skaka är jag tänker elr gör ngt. Jag andas tungt typ, fryser hela tiden, mina fingrar, händer och armar blir gul/vita, mina sår läker långsamt och går upp så fort jag kliar på dom.

Ja det är typ det, men kan det hända ngt allvarligt? För jag tänker inte prata med någon vuxen elr så. Jag säger till alla att jag inte äter för jag är tjock. Men det är för jag är tjock och mår dåligt. Jag är nästan 170 och väger ca 50-60 kg, elr jag gjorde det för 3 veckor sedan iallafall.

Vad ska jag göra? Jag gör det för att plåga mig själv och jag har haft ätstörningar innan. Det är självskadebeteénde som ni kanske förstår :/

Det finns inget att göra. Jo det som jag har försökt med 3 ggr fast inte lyckats. Ta livet av mig, fast det var förra året. Haha, jag vet jag låter konstig, men det är typ inget som märks. Vad ska jag göra? För att må bra osv.

Jag tog och fixade till det lite så folk orkar läsa det. Hoppas att du inte tar illa upp.

Du behöver prata med någon om detta, en psykolog (Ja, jag vet att hur det känns att tro att vuxna inte förstår, men ibland gör dom faktiskt det) eller du kanske har ett syskon som kan hjälpa?

Det låter som du kommer hamla på sjukhus vilken sekund som helst och då kommer dom tvinga dig att se en psykolog efteråt. Det är bättre om du gör det frivilligt, känns bättre.

Nu kommer massa fint [smile]

Du är vacker, du är ett under. Det du är skapat av stjärnstoft som innan hade vandrat runt mållöst i världsrymden under miljontals år, för en dag komma i samman för att ge dig ett liv som ger dig ungefär 80 år på denna otroliga värld.

Ta de åren du fått och lev dom, den oändliga slummern kommer att inträffa en dag, men det vore ett sådant slöseri att inte låta de åren du fått löpa ut i sin egen takt.

Låt ingen säga vem du är eller vad du ska göra, det är ditt liv du är ägaren. Andvänd livet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vågar inte prata med ngn vuxen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

Vågar inte prata med ngn vuxen...

Bättre det än hålla på såhär.. Sen tänk på dina föräldrar. Vad skulle dom säga om dom visste, vad tror du de skulle göra om du lyckades ta livet av dig..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vetinte1999:

Vågar inte prata med ngn vuxen...

Vad är du rädd för? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte....
men tror inte dom skulle bli glada som tex förra månaden så orkade jag inte med skolan så jag sket i läxor och skolkade hela tiden typ, så fick jag hemsamtal så jag fick massa skäll i skolan och hemma, så nu får jag bara sitta vid datan till kl 10 på vardagar, fast sitter till kl typ 05.00 i smyg på vardagarna... + att jag ligger efter i skolan nu 🙁


   
SvaraCitera