Aviseringar
Rensa alla

Kan inte äta längre


Ämnesstartare

Jag har haft nån mindre ätstörning i fyra år nu, men det har blivit mycket värre med åren. I början tänkte jag inte så mycket på att jag åt lite, men nu blir jag ledsen på mig själv när jag äter och vill verkligen inte gå upp i vikt.
Men så var jag på festival, åt inte på mer än sexton timmar och svimmade så fort jag ställde mig upp och blev rädd.
Vill ju egentligen äta sunt och må bra, men samtidigt är jag sjukt rädd för att gå upp i vikt.
Sen några månader tillbaka är jag psykiskt pajad annars också, och mår illa när jag äter, så jag kan verkligen inte.
Vad kan man göra för att överleva utan att äta? Tips på små saker med mycket energi!


   
Citera

Ät lite i taget och ta promenader i skogen. Då får du i dig lite näring OCH motion. Ta hand om dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, du kan inte överleva någon längre tid utan att äta. Sök psykhjälp å det snaraste. Kram och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

motion

fast man ska ju inte fokusera på motion i dessa lägen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte jag heller


   
SvaraCitera

isola:

fast man ska ju inte fokusera på motion i dessa lägen [no-no]

Vet, men hon vill ju inte gå upp i vikt. Tar hon korta promenader då och då så kanske hon iaf kan äta någorlunda normalt (bara hon inte tar 6 timmarspromenader och äter ett äpple om dagen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

(bara hon inte tar 6 timmarspromenader och äter ett äpple om dagen).

Det finns ju risk för det. Helt sjukt hur de kan få för sig grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Ät lite i taget och ta promenader i skogen.

Försöker äta lite, men bara tanken på mat är äcklig liksom. Och jag försöker gå ut och springa lite några gånger i veckan, får panik om jag inte gör det.

isola:

Sök psykhjälp å det snaraste.

Överväger det faktiskt, det är påväg helt åt helvete känner jag nu. Fast jag vill inte säga till mamma hur det är.


   
SvaraCitera

tycker att du ska skaffa hjälp [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Det finns ju risk för det. Helt sjukt hur de kan få för sig grejer.

Jadu, tänkte säga det är fan bra om man orkar (för jag är lite lat) men.. Kanske inte. Hon får nog söka vård.


   
SvaraCitera

loom:

Försöker äta lite, men bara tanken på mat är äcklig liksom. Och jag försöker gå ut och springa lite några gånger i veckan, får panik om jag inte gör det.

ÄT DÅ!!! [cry]
Mat är jättegott, jag lovar. Proppa inte i dig för då skulle vem som helst tycka det är äckligt. Men om du äter sallader med bönor och proteiner. Du måste försörja dina muskler med proteiner, annars bryter du ner din kropp när du är ute och springer utan mat! Ät lite kolhydrater och fett också innan du går ut och springer, spaghetti, ris, potatis, bröd och smör kanske, eller nyttiga nötter. Ät lite i taget!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

Såg på reklam någon reztart (elr restart) som man blev mätt på i 3 timmar.

[no-no][no-no]

loom:

Överväger det faktiskt, det är påväg helt åt helvete känner jag nu. Fast jag vill inte säga till mamma hur det är.

Det kommer garanterat att gå ännu mer åt helvete om du inte söker hjälp.


   
SvaraCitera

isola:

[no-no]

Ångrar det nu, ska ändra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Överväger det faktiskt, det är påväg helt åt helvete känner jag nu. Fast jag vill inte säga till mamma hur det är.

Du är myndig och kan söka hjälp utan att hon får reda på något.

Sök hjälp, att svälta sig själv är aldrig bra. Lycka till!


   
SvaraCitera

loom:

Tips på små saker med mycket energi!

Alla sorts nötter


   
SvaraCitera