Aviseringar
Rensa alla

Kan inte äta.


Ämnesstartare

God kväll. Nu är det så att jag kan typ inte äta längre utan måste tvinga i mig för att orka med dagarna. Varit så här sedan i måndags typ och har ingen aning om varför det är så. Sjukt jobbigt är det 🙁

Nån som har något bra svar på detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Kan vara tecken på att ditt immunförsvar jobbar med nånting, eller kanske någon hormonrubbning? Om du blir utan matlust under lång tid så borde du nog tala med sjukvårdupplysningen kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stress?


   
SvaraCitera

Det är ju normaltillståndet i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Kan vara tecken på att ditt immunförsvar jobbar med nånting, eller kanske någon hormonrubbning? Om du blir utan matlust under lång tid så borde du nog tala med sjukvårdupplysningen kanske?

Ingen riktig koll på vad mitt immunförsvar sysslar med eller om det är någon hormonrubbning så kan inte uttala mig om det. Ja, varit så sedan i måndags och det känns som ganska länge. 

sicilianmind: Stress?

Stress kan nog vara en anledning, varit rätt stress på sistone med skolan och praktiken. Men så är det typ alltid men matlusten brukar det sällan vara fel på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: Det är ju normaltillståndet i livet.

Njae. Normaltillståndet är att mat är helt fantastiskt underbart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter du regelbundet? Man kan tappa matlusten om man till exempel rubbar sina matvanor, hoppar över lunch eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har liknande peoblem. Stress och oro i mitt fall har jag kommit fram till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mycket stillasittande? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Äter du regelbundet? Man kan tappa matlusten om man till exempel rubbar sina matvanor, hoppar över lunch eller dylikt.

Jepp, eller allt förutom frukost men det har jag alltid haft svårt med. Innan 12 kan jag typ inte äta men tvingar i mig frukt eller så men annars är det lugnt.

Gruvan: Har liknande peoblem. Stress och oro i mitt fall har jag kommit fram till.

Jobbigt 🙁  Ja de känns rimliga här med nästan men känns ändå konstigt, som det är nåt mer.

Stekaren: För mycket stillasittande?

Nope ytterst tveksamt. Inte så jag rör mig megamycket men lite iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jepp, eller allt förutom frukost men det har jag alltid haft svårt med. Innan 12 kan jag typ inte äta men tvingar i mig frukt eller så men annars är det lugnt.

Jobbigt 🙁  Ja de känns rimliga här med nästan men känns ändå konstigt, som det är nåt mer.

Nope ytterst tveksamt. Inte så jag rör mig megamycket men lite iaf.

Utveckla. För energi är nåt man ska göra av sig med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren: Utveckla. För energi är nåt man ska göra av sig med.

Det kan ändå inte vara detta eftersom jag inte hade detta problemet när jag röde mig mindre. Men jag rör mig inte så mycket, jag varken tränar, gymmar eller sportar. Enda jag gör är att promenera eller jogga. Men eftersom man har så lite tid så försöker jag att gå mycket, går till skolan varje dag och det är typ 30 min och samma gäller om jag ska till stan, sen har jag hund jag går med varje dag okcås. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

>kan vara det "deppiga" bytet mot vinter
>Må vara en händelseombyte tex om du tränat mycket och har tatt de lugnare på sistonde,
slutat med rökning, förlorat en person osv..........
>Stress
>Nån sjukdom som är på G"
Eller bara ofräscht käk.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Det kan ändå inte vara detta eftersom jag inte hade detta problemet när jag röde mig mindre. Men jag rör mig inte så mycket, jag varken tränar, gymmar eller sportar. Enda jag gör är att promenera eller jogga. Men eftersom man har så lite tid så försöker jag att gå mycket, går till skolan varje dag och det är typ 30 min och samma gäller om jag ska till stan, sen har jag hund jag går med varje dag okcås. 

Promenader gör inte ett skit för aptiten. Börja träna mer. Gym, idrott, motionera galet det funkar jag lovar dig! Tar emot som fan i början men det är nödvändigt. Inte bara att du får aptiten tillbaka, du kan tänka klart, du blir piggare, får bättre immunförsvar, man blir snyggare....det ger så otroligt mycket bara du tar tag i det! Åtminstone testar några veckor, ge det en ordentlig chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är den tiden på året också. Det är dystert nu och mentalt orkar man inte hänga med. Mycket C-vitamin för immunförsvaret samt D-vitamin för orken att prestera. Vet inte hur dina matvanor ser ut i övrigt. Men som sagt, det är deppiga tider nu så det är egentligen inget konstigt.


   
SvaraCitera