Aviseringar
Rensa alla

Kan inte bestämma mig.


Ämnesstartare

Jag har 3-4 dagar på mig att bestämma om jag ska flytta till Uppsala eller inte (bor i Skara nu). Jag var as taggad förut men nu när det börjar närma sig så har jag börjat fundera mer och mer på't. Har alltid blivit mobbad när jag har bott uppåt i landet (Uppsala/Stockholm). Men när jag bodde i dem nedre delarna, skåne/halmstad, så blev jag aldrig mobbad. Saker har ju förändrats och jag är en helt annan människa nu (kan medge att jag var mer av ett offer på den tiden), men hur upplever ni som redan bor i Uppsala nu att folket är där? Vill inte flytta dit och förstöra det jag har byggt upp. :c


   
Citera

Äru frå Bôggda alltså? Fan vad fett. Bor 2mil ifrån dig. Kul va?

Ont: Vad ska du göra i Uppsala då? Vad är det som lockar där? Plugg?


   
SvaraCitera

Uppsala, som varande studentstad, torde vara en av Sveriges mest öppna och toleranta städer.


   
SvaraCitera

Tycker du ska prova. Om det inte funkar går det ju alltid att flytta hem. Jag har själv dåliga erfarenheter av Uppsala men funderar på att ge staden ett nytt försök nästa höst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Äru frå Bôggda alltså? Fan vad fett. Bor 2mil ifrån dig. Kul va?

Boggda? wat? Mjaa, spännande!
Det är min hemstad, är en storstadstjej.. Det är la det enda som lockar, stor stad och nya möjligheter. Söt Men har inte varit där på 2 år, kanske brukade hata Uppsalabor. Kommer inte ihåg. ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: Tycker du ska prova. Om det inte funkar går det ju alltid att flytta hem.

Sant, men blir jäkligt dyrt och jobbigt att fara upp och ner i landet, men men. Tumme ned


   
SvaraCitera

smörklick: Boggda? wat? Mjaa, spännande!
Det är min hemstad, är en storstadstjej.. Det är la det enda som lockar, stor stad och nya möjligheter. Söt Men har inte varit där på 2 år, kanske brukade hata Uppsalabor. Kommer inte ihåg. ;o

Bôggda = Bygden, senaste jag var i Skara (igår) så snackades det iaf Skarabôrgska! Cool

Aha okej. Men fan, rent framtidsmässigt kanske det är bättre att bo i lite större städer? Mer jobbmöjligheter, nära till bra skolor osv!


   
SvaraCitera

smörklick: men hur upplever ni som redan bor i Uppsala nu att folket är där?

Det är asnice, nationerna har trevligt folk och man känner sig väldigt fort välkommen. Folket är öppet och det finns väldigt mycket att göra. Utelivet är hur bra som helst och det finns massvis med föreningar att engagera sig i. Ett superbra sätt att lära känna nytt folk är att jobba i nationerna och komma in på den vägen, annars träffar man folk bara genom att gå ut och ta sig några öl.
För jag antar att du kommer plugga på universitetet? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn: För jag antar att du kommer plugga på universitetet?

Gymnasiet. :l


   
SvaraCitera

terrormat:
Tycker du ska prova. Om det inte funkar går det ju alltid att flytta hem. Jag har själv dåliga erfarenheter av Uppsala men funderar på att ge staden ett nytt försök nästa höst.

Det finns ju ganska många från um där så man kan ju alltid försöka nässla sig in i deras kretsar om man har svårt för att träffa trevligt folk. Kan rekommendera att gå med i Gotlands nation och jobba lite där, det är en väldigt liten nation så man kommer in väldigt fort.


   
SvaraCitera

smörklick:

Gymnasiet. :l

Jaha, ja då vette fan om det är värt det ärligt talat. 


   
SvaraCitera

Tycker att uppsala är en mycket mysig stad och jag har nog bara träffat trevliga människor där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Bôggda = Bygden, senaste jag var i Skara (igår) så snackades det iaf Skarabôrgska! Cool

Aha okej. Men fan, rent framtidsmässigt kanske det är bättre att bo i lite större städer? Mer jobbmöjligheter, nära till bra skolor osv!

Jaha! Rullar ögonen (Vart var du? Kanske såg dig någonstans ;o)
Men mjo sant, fast det finns ju storstäder längre ner i landet också... Äsch fan, kanske blir mer accepterad den här gången. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

smörklick: Äsch fan, kanske blir mer accepterad den här gången.

Det skulle jag tippa på, flyttade till en stad för att läsa gymnasiet och känner såhär i efterhand att det var väldigt givande. Gymnasiet är i förhållande till högstadiet väldigt mer tolerant så så länge man är snäll och välkomnande blir man snabbt en i gänget.
Gick från att vara ganska utanför till att vara en i gemenskapen trots att jag var så märklig.


   
SvaraCitera

smörklick: Jaha! Rullar ögonen (Vart var du? Kanske såg dig någonstans ;o)
Men mjo sant, fast det finns ju storstäder längre ner i landet också... Äsch fan, kanske blir mer accepterad den här gången. Rullar ögonen

Jaa vem vet, kanske mötte dig inne i Katedralskolan, eller ja, satt ju åtminstone på parkeringen!

Ja, städer är ju spridda lite här och var. Det bli säkerligen bra ska du se! Tumme upp

Edit: läste "bor du först" så ändrade, h3h3.


   
SvaraCitera