Aviseringar
Rensa alla

Kan inte få en tjej, mitt självförtroende helt åt helvete..


Ämnesstartare

Jag är en 17 årig kille som verkligen har problem med att "landa" en tjej. Det tär på mig som fan, varje dag veta att man inte duger suger verkligen. Detta har gjort att jag jämför mig väldigt mycket med andra killar som både lyckas bra och som lyckas mindre bra med tjejer för att på nått sätt se vad som är "nyckeln" till framgång.

Lite fakta om mig: 185 cm lång, väldigt mörkbrunt kortklippt hår (kort på sidorna med lite lugg), något vältränad fast smal kroppsbyggnad tänk en spinkig modell ungefär, har höga kindben, relativt tydliga käkben och ganska långa mörka tydliga ögonfransar och bra hy. Förutom i nacken där jag har lite finnar men inte märkvärt mycket, brukar ibland täcka för dem med "brunkräm" så syns de inte alls. Klär mig rätt bra och sköter hygienen, duschar ca 3-4 ggr i veckan och klär mig typ i jeans, skjorta, converse skor/boots och brukar vanligtvis använda klocka+parfym.

Tycker inte jag är ful, ibland känner jag mig som en 10 helt ärligt men jag får inte någon som helst respons av tjejer men av mina kill kompisar så får jag faktiskt rätt mycket bra respons på mitt utseende. Brukar kalla mig modellen, snygga kändisars namn etc. vilket jag tar som något positivt.

Jag är dock rätt blyg i kontakten med tjejer etc. och tar aldrig kontakt riktigt.. mina kompisar lyckas få tjejer hela tiden medans jag aldrig pratar med tjejer iprincip mer än på internet, och då är det med tjejer som inte ens bor i samma stad... 

Finns en tjej i skolan jag verkligen är intresserad av just nu men som jag inte får kontakt med, jag vågar inte gå fram utan sitter med mina polare istället och kollar in henne lite halvt och sådär men pratar inte med henne. Ibland kollar hon tillbaka, andra gånger inte. De gånger hon kollat tillbaka tittar hon alltid med ett ganska nollställt ansikte, förutom typ 2 gånger då hon har lett. Men efterbliven som jag är ler jag inte tillbaka... I korridorerna och jag går förbi henne har hon ibland lett mot mig, tror jag iaf hon har iaf lett och kan verkligen inte bedöma om de är menat som någon flirt, för att vara snäll eller något hån eller något så jag ger ingen direkt respons...

Så vad tror ni, var ligger problemet? Är den här tjejen intresserad eller vad betyder de här signalerna?


   
Citera

du måste landa i dig själv innan du landar en tjej.


   
SvaraCitera

glömde landa inom citat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
du måste landa i dig själv innan du landar en tjej.

Hur menar du nu? Utveckla gärna 🙂


   
SvaraCitera

Snowiiiiiiiiiiee: Hur menar du nu? Utveckla gärna 🙂

varför får du så dåligt självförtroende för att du inte har flickvän? du borde jobba på att ha bra självförtroende utan flickvän. jag vet inte så mycket om dig men du låter lite osäker på dig själv vilket är ganska vanligt i din ålder i och för sig. sen tvivlar jag på att nån tjej bryr sig om någon finne i nacken eller om du har klocka och parfym. 

Varför behöver du en flickvän för att tycka att du duger? varför måste någon annan komma och godkänna dig?


   
SvaraCitera
d-k96

Våga! Om du inte vågar göra något, så kommer du heller aldrig få veta. Jag skulle rekommendera att du försöker småprata med henne. Tycker du de e jobbigt så adda henne på fb och chatta lite vet ja 😉 

önskar dig all lycka 🙂


   
SvaraCitera

Du är bra som du är. Försök lära känna en tjej, visa intresse och ha kul med henne istället för att "landa". 


   
SvaraCitera

det tevepro sa, hur du gör det är ganska enkelt,det är vetenskapligt bevisat studie efter studie, att om man äter och sover regelbundet och tränar/håller sig aktiv så ökar självförtroendet, sen kan du ta små steg och ha del mål, tex att kunna bara hälsa på en tjej, sen kanske föra ett samtal att ha det som ett mindre mål bara. 


   
SvaraCitera

Håll även mer ögonkontakt och snacka med en mer dominant ton


   
SvaraCitera

Och bry dig inte så mycket om utseendet. Jag är 170cm och kanske en 6a utseendemässigt. Drar till mig snygga tjejer överallt det spelar ingen roll.


   
SvaraCitera

vet killar (& tjejer) som låtsas vara 100 ggr bättre för de har kasst sjförtroende
försök vänd det till ngt liknande, i värsta fall


   
SvaraCitera
lax
 lax

tevepro:
du måste landa i dig själv innan du landar en tjej.

HjärtaHjärtaHjärta onanisten har talat


   
SvaraCitera
lax
 lax

i övrigt, du tycks vara en som utvecklas sent menatlt, bilket kan bero på att du inte har haft tillräckligt med erfarenheter. 

dessutom är "landa" ett otroligt ytligt ord för din innersta längtan, och antyder en pober kvinnosyn. 

utöver det så sluta analysera så mycket. sluta basera allt på utseende och hitta gemensamma nämnare i det inre, även om bruden är hhheeettttt. 

kontentan: man the fuck up och sluta se på livet i de termerna. utveckla dig själv i dig själv innan du kan börja tänka på att du skulle vara intressant för en annan individ. 

du ffår lite cyberkärlek pga jag har ingen munter ton: HjärtaHjärtaRodnarRodnarHjärtaSkål


   
SvaraCitera

lax: onanisten har talat

onanisten?


   
SvaraCitera

hahahlurad:
vet killar (& tjejer) som låtsas vara 100 ggr bättre för de har kasst sjförtroende
försök vänd det till ngt liknande, i värsta fall

om hen blir genomskådad då?


   
SvaraCitera