Aviseringar
Rensa alla

Kan inte komma in på internet


Ämnesstartare

Jag har mobilt bredband och när jag sätter i det så hittar inte datorn det alltid. Det står typ "wireless device does not exist or is unavailable". Då får jag ta ut det och försöka igen och igen och igen tills det till slut kopplar [tired] Och ibland när jag kommit så långt så vill den inte ansluta senare, då samma meddelande kmr upp igen ^^ Alltså när jag klickar på connect. Dessutom har ikonen som visar att jag är ansluten försvunnit helt nu :S Vad är det för fel? : /


   
Citera
Ämnesstartare

Knarko:

tolkade komma som ngt annat

x D

Nej, men jag måste verkligen ha seriösa svar. Vad har hänt? Det var så här igår också och idag upptäckte jag att både internet och volym ikonerna har försvunnit, vad i hela fridens namn händer? [shake][mad][sad][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har du för modemmodell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Vad har du för modemmodell?

Modemmodell? [blush]

Knarko:

du skrattar inombrods iaf ^^

Jao

Knarko:

haha inte alla 😉 jag är bara intresserad utav att snacka med folk på datorn, inte om själva datorn 😉

Nä, jag vet. Men ibland önskar man att man hade en superkille som kunde komma och fixa datorn och även förklara allting så man fattade [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hur som helst startade jag om datorn och nu kom ikonerna tillbaka och jag kom in på internet utan problem [rolleyes] Men ibland så fuckar den sig : /


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1: Har du vista? vista får gärna för sej att inte starta upp vissa saker,
2: har du windows XP med service pack 3? det får oxå för sej att inte starta upp saker, gärna nätvärk,
amd och sp3 kan oxå bugga en hel del, även fast det ska vara fixat.
3: gått in på modemtillverkarens hemsida och kolla efter nya drivrutiner som kanske fixar detta problem? (crashfix lr helnya drivisar)? det som händer för dig kanske är ett känt problem som kanske ännu inte går att göra nånting åt.

Om du startar datorn med modemet ikopplat från början startar det alltid upp då?
eller om du väntar tills du VET att allt annat på datorn har startat och du sätter i det startar det då? om du har norton antivirus / internet security så blockar det gärna program som försöker komma åt internet FÖRE det startat upp helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Modemmodell? [blush]

Ja. Om du kikar på modemets baksida så brukar det stå tillverkare och modell. På min står det t.ex. Huawei Mobile Connect, model 180.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rensat på skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Händer mig också i perioder. 3g bredband 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Ja. Om du kikar på modemets baksida så brukar det stå tillverkare och modell. På min står det t.ex. Huawei Mobile Connect, model 180.

AHA [blush]

Huawei Model: E220 HSDPA USB MODEM 0682

De siffrorna? : S

givememynameback:

1: Har du vista? vista får gärna för sej att inte starta upp vissa saker,

Aa, jag har vista, home premium någonting sånt.

givememynameback:

Om du startar datorn med modemet ikopplat från början startar det alltid upp då?

givememynameback:

att allt annat på datorn har startat och du sätter i det startar det då? om du har norton antivirus / internet security så blockar det gärna program som försöker komma åt internet FÖRE det startat upp helt.

Aha, får etsta det. Har Norton Antivrus, så ja ska testa det, tack : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Huawei Model: E220 HSDPA USB MODEM 0682

De siffrorna? : S

Jupp. Det är den vanligaste modellen. Den bör fungera felfritt. Men ring din operatör och säg att den är trasig så får du säkert en ny. [y]


   
SvaraCitera

Om det följde med en skiva installera den, if no, goto Windows Update and press "Search for Updates"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaxPower:

Om det följde med en skiva installera den, if no, goto Windows Update and press "Search for Updates"

Damn. Bara för att windows update fuckar sig. Undrans om det har med min raderade drivrutin att göra.[rolleyes] Hata datorer alltså, hata allt tekniskt.

Nevon:

Jupp. Det är den vanligaste modellen. Den bör fungera felfritt. Men ring din operatör och säg att den är trasig så får du säkert en ny.

Ehm, ja. Hade ju kanske funkat om det inte vore för att jag råkade smacha modemet i golvet i våras. Fick ett nytt. Har tagit väl hand om det, men frågan är hur mkt de litar på det : / Heh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera