Aviseringar
Rensa alla

Kan inte leva med mig själv.


Ämnesstartare

Violine:

Hur slutar man känna hat? Jag orkar inte känna dessa hemska svarta känslor längre.

Det är berättigat. Det är inte fel på dig. Utifrån alla saker jag sett dig skriva på UM.se verkar du vara en riktigt härlig tjej, som inte förtjänar att behöva känna några såna där känslor.

Det krångliga är att ta sig ur det hela. Har du någon nära vän du kan vända dig till, någon du kan bo hos en stund? Försöka komma ifrån henne, för ni behöver en paus från varandra. [sad]
*kram* hoppas det löser sig iallafall, vart bor du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Möjligtvis när jag fått min hämnd så.

Jag gillar inte hämnd, skulle aldrig skada någon medvetet. :/

lockbete:

hennes sanning kanske inte stämmer överens med alla andras
ta inte åt dig
du är bra

Jag vet inte om jag är bra, men jag vet att hennes sanning inte stämmer överens med hur det egentligen är, men orden ifrån en auktoritet är alltid viktiga, starka och betydelsefulla - speciellt i ung ålder. <3

SWEEET:

Det är svårt att fatta beslut när inte ekonomin riktigt stämmer överens. :/

Så sant, så sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkar som att det skulle vara bra om du och din mor var ifrån varandra under en tid. Du är väl 20 år? Då kan det ändå vara idé att börja tänka på att röra sig hemifrån, och det är ganska naturligt att man irriterar sig på varandra vid den tiden, även om det ju verkar ha pågått längre hos dig.

Så flytta till eget crib, börja plugga och ta CSN om du inte hittar arbete direkt. Lev ditt eget liv i några månader utan så mycket kontakt med mor din. Redogör inte för så mycket av vad du hålls med. En nyttig paus, är mitt råd [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deltidsjobb? Ger mycket tid över åt andra saker så du inte behöver jobba hela tiden, men ger även en någorlunda bra inkomst om du hittar någon att flytta in med. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

ar du någon nära vän du kan vända dig till, någon du kan bo hos en stund?

Tyvärr så bor nästan alla mina vänner i väldigt små lägenheter eller så

Anarkandi:

Försöka komma ifrån henne, för ni behöver en paus från varandra. [sad]

Jo det tror jag med, jag tror inte vi är personer som passar ihop alls heller, det är inte meningen att vi ska bo tillsammans.

Men allt går att ordna.

Anarkandi:

*kram* hoppas det löser sig iallafall, vart bor du?

Stockholm.

Hade det varit lagligt att sätta ut kontaktannonser på ungdomar.se så hade jag nog bett om att rumskamrat här. - Jag tror inte det kan bli värre. < 3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Hade det varit lagligt att sätta ut kontaktannonser på ungdomar.se så hade jag nog bett om att rumskamrat här. - Jag tror inte det kan bli värre. < 3

Blocket.se, etc, kanske fungerar? 🙂 Om du inte kan söka en större lägenhet med en kompis och dela kostnaderna, då

Violine:

Men allt går att ordna.

Precis, det kommer lösa sig och bli bra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag gillar inte hämnd, skulle aldrig skada någon medvetet. :/

Min mamma har orsakat mig så mycket smärta att hon är värd det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Jag är i exakt samma situation.
Längtar så fruktansvärt tills den dag jag kan flytta hemifrån.

Jag vet faktiskt inte hur man gör för att inte känna det hatet, det går liksom inte att inte göra det, med tanke på allt ens förälder har gjort mot en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Verkar som att det skulle vara bra om du och din mor var ifrån varandra under en tid. Du är väl 20 år? Då kan det ändå vara idé att börja tänka på att röra sig hemifrån, och det är ganska naturligt att man irriterar sig på varandra vid den tiden, även om det ju verkar ha pågått längre hos dig.

Så flytta till eget crib, börja plugga och ta CSN om du inte hittar arbete direkt. Lev ditt eget liv i några månader utan så mycket kontakt med mor din. Redogör inte för så mycket av vad du hålls med. En nyttig paus, är mitt råd [y]

Läste du igenom tråden?

- Jag studerar just nu men har lässvårigheter vilket gör att ett jobb troligtvis skulle betyda dåliga betyg.

- Detta är inget nytt problem, hennes attityd har varit likadan sedan jag var runt 10år gammal.

- I sådana fall får jag hitta leta efter en roomie. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Blocket.se, etc, kanske fungerar? 🙂 Om du inte kan söka en större lägenhet med en kompis och dela kostnaderna, då

Aldrig tänkt på blocket faktiskt... Skall undersökas!

Anarkandi:

Precis, det kommer lösa sig och bli bra 🙂

Jag kan få ett hur bra liv som helst, det är jag övertygad om men jag vet inte hur jag ska göra det.

SPiDERMANNEN:

Min mamma har orsakat mig så mycket smärta att hon är värd det.

Min mamma är värd mycket smärta, men hon ska nog få straffas på ett annat sätt, hennes samvete ska få äta upp henne... Inget kan straffa en bättre än ens egna tankar ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Min mamma är värd mycket smärta, men hon ska nog få straffas på ett annat sätt, hennes samvete ska få äta upp henne... Inget kan straffa en bättre än ens egna tankar ibland.

Sant. Men jag hjälper min mamma på traven med att få dåligt samvete.
Brukar dock drömma att jag hugger min mamma med en kniv och sen står och skrattar medans hon förblöder, ganska sköna drömmar [y]


   
SvaraCitera

Du kan bo hos mig, jag har soffan ledig. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

ganska sköna drömmar

Jag drömmer att jag slår henne med ett tangentbord och lämnar henne med smärta i kroppen... Hon lever, hon lever med en slags smärta - precis som jag.

Homunculi:

Du kan bo hos mig, jag har soffan ledig. [y]

I... don't.... knoooow.


   
SvaraCitera