Aviseringar
Rensa alla

Kan inte lita på folk


Ämnesstartare

Jag kan verkligen inte lita på folk. Jag tror alltid att alla ljuger och försöker lura mig, så jag går alltid misstänksam mot alla och försöker sätta dit dom eller vad man nu ska säga. Jag tror verkligen, som jag sa - att folk försöker lura mig. Sen säga "Haha gick du på att jag gillade dig?" Och stå och skratta åt mig, eller något sånt. Och ja, jag tänker alltid på det värsta som kan hända.

Är det någon som tänker/känner såhär? Eller Varför är jag sånhär? [sad] Det förstör jätte mycket..


   
Citera

Prata med skolkuratorn. Du bör inte känna så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Prata med skolkuratorn. Du bör inte känna så.

Jag kommer få tid hos BUP när som helst.


   
SvaraCitera

szara:

Jag kommer få tid hos BUP när som helst.

Det är bättre. Ta tag i det så fort som möjligt. Att utveckla personlighetsstörning och få social fobi är kasst, tro mig *har erfarenhet*.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådan var jag alltid förr, jag trodde folk som umgicks med mig mycket gjorde det för att de tyckte synd om mig och varje gång jag visste att folk jag kände umgicks utan mig hittade jag på alla möjliga scenarion.

Nu har jag lärt mig att lita på kompisar, eller iaf lärt mig att lita på rätt folk. Dessvärre är jag sjukt paranoid när det gäller folk jag gillar.

Jag kan få för mig att någon jag gillar konspirerar, tex om jag vet att hon har en efter sig så kan jag tro att hon inte ger honom uppmärksamhet för att hon vet att jag blir ledsen då, men att dom egentligen har något på gång.

Jag försöker alltid hitta förklaringar till allt, vilket alltid slutar skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

social fobi

Mja du har ju läst min förra tråd. Tror jag har social fobi, men det får förhoppningsvis BUP undersöka..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller menar inte förra tråd, menar min tråd om social fobi. -.- *


   
SvaraCitera

szara:

Mja du har ju läst min förra tråd. Tror jag har social fobi, men det får förhoppningsvis BUP undersöka..

Well, det borde de nog göra.


   
SvaraCitera

var ganska mycket sån. det gick över. delvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

var ganska mycket sån.

Hur kunde vi bli så?!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Hur kunde vi bli så?!

vet ej...? vår moder är ju rätt godtrogen av sig så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vet ej...? vår moder är ju rätt godtrogen av sig så...

Ja jä menert, jag tror det är Årjäng som är felet.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Ja jä menert, jag tror det är Årjäng som är felet.

ah, fy fähn


   
SvaraCitera
mynona

szara:

Är det någon som tänker/känner såhär?

Det kallas cynism och cynism föds av erfarenhet. Det kan vara ett slags försvarsmekanism för att slippa bli sårad igen. Visst kan det vara på det sättet ibland, visst kan det vara så att människor lurar en, men, trots allt: man bör inte bry sig så mycket om vad andra anser. Man vinner mer på att lita på folk. Om man litar på folk kan man bli lurad - men också få vänner; om man inte litar på någon blir man inte lurad - men får heller inga vänner. Man kan bara vinna genom att ta risker och riskerna är faktiskt inte så stora; blir man lurad finns det ingen anledning att bli förtvivlad eftersom den människan ändå inte är något att bry sig om.

Dan_the_ironman:

Jag försöker alltid hitta förklaringar till allt, vilket alltid slutar skit.

Det känner jag igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tittar du mkt i dina kompisars ögon när dom säger saker eller gör saker för dig?


   
SvaraCitera