Aviseringar
Rensa alla

Kan inte lyssna på låtarna längre!


Ämnesstartare

Gick på en skola förra året som jag hatade å blev mobbad av lärare och elever. (Ni får säkert reda på historian nån annan dag) 
Varje dag när jag åkte till skolan så lyssnade jag på ett par låtar typ hela tiden (älskar dom så mycket).
Har nu bytt skola å vill fortfarande lyssna på dessa låtar. Fast när jag lyssnar så får jag flashbacks och börjar må jättedåligt, som när jag åkte till skolan. Känns som att varje gång jag hör låtarna så rivs gamla sår upp. Jag gillar ett band som heter Evanescence fast mamma tror att deras låtar framkallar demoner, å jag håller med henne..... så de låtarna lyssnar jag på nu, fast vill inte fortsätta men kan inte sluta
Jaja, här är låtarna som skadar mig som mest:

Hur kan jag sluta må dåligt å lyssna på låtarna igen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Har haft många såna låtar under årens gång, som har väckt minnen på olika sätt.. oftast sorg relaterade minnen.  Ofta varit favoritlåtar man lyssnat mycket på under perioder eller under nått speciellt tillfälle... Men de starka känslorna låtarna har framkallat har gått över med tiden, inte att jag slutat gilla låten eller så,  men jag har mer accepterat att det minnet är kopplat med låten och att känslan inte blir lika överväldigande, och kan njuta av den i alla fall. ibland har det tagit uppåt några år innan jag har klarat av att lyssna på låten eller albumet igen. och när det är så får man helt enkelt utforska vad för annan musik som finns under tiden och kanske hitta nya favoriter dessutom 🙂


   
SvaraCitera

Jag har en sån låt (if i could fly) som jag älskade och relaterade mycket till under en period av mitt liv. Jag kunde inte heller lyssna på den när saker hade rett ut sig utan att jag fick sådär ont i magen men idag när jag lyssnar på den låten mår jag bra av att kunna reflektera över hur bra jag mår jämfört med för några år sedan. Vad jag gjorde var att se det positiva och att lägga märket till förändringen. Uppskatta låten för låten och inte för stunderna som du lyssnar på dem.


   
SvaraCitera