Aviseringar
Rensa alla

Kan inte skriva åäö i Photoshop?!


Ämnesstartare

Hej!
Jag kan inte skriva åäö i Photoshop. Jag vill verkligen kunna det men det funkar inte... Vet någon hur man gör för att det ska funka? Jag har redan ändrat i Character till svenska. men det finkar inte iaf. Tack på förhand 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

josse92:

Jag kan inte skriva åäö i Photoshop. Jag vill verkligen kunna det men det funkar inte... Vet någon hur man gör för att det ska funka? Jag har redan ändrat i Character till svenska. men det finkar inte iaf. Tack på förhand 🙂

Vad händer när du trycker tangenterna? Ingenting eller kommer en annan bokstav upp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas du har tryckt in knappen för att markera en text. Sedan så kan den lagga några gånger ex. Om inte ens strecket kommer fram. Testa ominstallera den...


   
SvaraCitera

Förmodligen för att typsnittet du använder är producerat av en engelsktalande person som inte har lagt in stöd eller grafik för åäö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan dessutom bero på just som Miceparade sa att fontet du använder inte stöder åäö. Det är ju bara Sverige och några fåtal länder till som använder det. Därför förekommer det inte i fonts...

Du kan surfa och hitta snygga font på: http://www.dafont.com


   
SvaraCitera
Bakric

josse92:

Vet någon hur man gör för att det ska funka?

Du kan väl rita ÅÄÖ istället? [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inmatningslayouten som strular mellan programmen? Det gör det för mig ibland. Tryck Shift+Ctrl samtidigt en gång och pröva igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WTF den här tråden skapades ju i september. :S

arhag003:

Jag hoppas du har tryckt in knappen för att markera en text. Sedan så kan den lagga några gånger ex. Om inte ens strecket kommer fram. Testa ominstallera den...

Vad håller du på med


   
SvaraCitera