Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sluta...


Ämnesstartare

Kan inte sluta att fundera över en sak....Min farfar dog för några år sedan. Samma morgon som begravningen stod jag i mitt rum och sminkade mig. Plötsligt hörde jag små knackade ljud, vände mig om och såg en liten rödhake sitta och hacka på mitt fönster och VERKLIGEN stirra på mig. I ca 30 sekunder satt den och bara stirrade och knackade. Jag va helt chockad och tänkte att ja måste ta en bild på den, eftersom den bara kollade på mig. På tredje våningen liksom. När jag vände mig om efter att jag hämtat mobilen för att ta en bild var den borta?Jag vet inte om jag tror på det andliga, men...detta är isåfall en väldigt sjuk konstig slump. Eller ??? Va tror ni


   
Citera

Har varit med om liknande angående min farfar, men valt att tro att det är slumpen, i hänsyn till honom. Han var övertygad om att ingenting händer efter döden, och det var ingenting mer med det.

Det var två olika saker, som jag är helt övertygad om inte på något vis är förvrängda, men det är fullt möjligt att det enbart är slump.
Natten han dog, när pacemakern försökte starta igång hjärtat igen men inte lyckades, vaknade jag mitt i natten av ett ljudligt tjut. Förmodligen i drömmen, för ingen annan hörde eller vaknade. I alla fall vet jag att jag gjorde det och att jag tänkte över det när jag på morgonen fick veta att han avlidit. Bestämde mig rätt snabbt för att det inte fanns något samband.

Han kremerades och spreds i havet, en bit utanför stranden i närheten av huset han byggt och bott i om somrarna.
Pappa och farmor åkte ut på havet på dagen, hällde det i närheten av vassen, för att det var fint att veta ungefär var, även om askan skulle röras omkring på botten och spridas med strömmar.

Dagen därpå åkte vi på morgonen ut med båten, ingenting konstigt. Vi har ungefär passerat precis utanför grundet han föregående dag spreds vid när vi i riktning mot detta grund ser något liknande en mörk dunk.
Det är rätt vanligt, används ofta för att hålla upp fiskenät. Men så gled dunken ned under vattnet. Det gör inte dunkar.
Den dök ett par sekunder upp igen, lite närmare båten, men dunken var ingen dunk. Det var en säl, förvånansvärt oskygg och nyfiken på båten.
Har som sagt bestämt mig för att det enbart varit en slump, men det är någonstans en fin tanke.
Varken jag eller någon i familjen har för övrigt sett sälar där innan eller efter detta, de finns vanligtvis inte i det området.

Nåväl. Intressant och fin tanke om inte annat.


   
SvaraCitera

Eftersom jag aldrig trott på övernaturliga saker så tror haf det bara var en slump


   
SvaraCitera