Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sova


Ämnesstartare

Söta och rara UM:are!
Känner mig stressad hela tiden och kan inte sova. Trivs inte med något just nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Det känns som att det inte finns tid för något även om det finns hur mycket som helst! Jag tänker för mycket. Har ni några förslag på vad man kan göra för att slappna av och varva ner?

Dold text: Det finns säkert redan 100 andra trådar om de här symptomen, men vill gärna ha svar direkt och orkar inte läsa igenom alla gamla trådar. [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

Stäng av musik och all elektronik, iaf om du INTE har tinnitus. Få det helt tyst.
Släck alla lampor. Alla. Dra ned persiennerna.
Vädra i rummet, och ha det rätt svalt när du sover (men med lagom mycket täcken.

Onanera.
Drick ljungté.
Meditera eller något.
Lugna ner dig, koncentrera dig på din andning och dylikt. Basically meditera light.
Läs lite, något som är stillsamt och INTE för intressant.

mvh stringburka (snodde hans text från min gamla tråd)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pröva att anstränga dig mer om dagarna, så du är slutkörd när väl det är dags för sängen.

Har också hört goda tips om att man ska en timme innan man lägger sig, sänka ner all belysning och sänka alla ljud och andas djupare. En halvtimme innan ska man stänga av all elektronik, lägga sig ner och andas väldigt tungt.

Vad som funkar för mig dock är att hålla luften kvav (ren luft is the worst enemy) och kolla på t.ex. något South Park avsnitt i relativt låg volym.

mvh jonnybravo91


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

mvh stringburka (snodde hans text från min gamla tråd)

Tack! Läsa kan jag inte, för jag har inga böcker som är stillsamma.. men ska pröva te, det är gott

ah får pröva att jogga innan jag lägger mig eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ah får pröva att jogga innan jag lägger mig eller så

Wanking_BC:

har för mig att du sagt att detta ej är bra, tjoff


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ah får pröva att jogga innan jag lägger mig eller så

då blir du nog snarare pigg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

har för mig att du sagt att detta ej är bra, tjoff

bögjenn:

(ren luft is the worst enemy)

enhimmelskdrog:

då blir du nog snarare pigg

då får det bli yoga istället [rolleyes]
men tack för era tips [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

ah får pröva att jogga innan jag lägger mig eller så

Bäst är att motionera runt 6 timmar innan man vill bli trött och somna, det ska vara ungefär då tröttheten kommer efter träning. Gör det under sen eftermiddag istället. Eller när som under dagen. Men inte de närmaste timmarna innan du lägger dig.


   
SvaraCitera

onanera är nog det bästa sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dra en runk som sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neither do I. Lösning: håller mig vaken och tar det lite lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Neither do I. Lösning: håller mig vaken och tar det lite lugnt.

Mm smart dedär. Skulle jag också göra om det inte vore för att min familj har superhörsel och vill sova om nätterna [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricka Te på kvällen är ju det värsta man kan göra [no-no]
Får man ju springa upp å pissa som en 95årig kärring med urinvägsinfektion hela natten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Dricka Te på kvällen är ju det värsta man kan göra
Får man ju springa upp å pissa som en 95årig kärring med urinvägsinfektion hela natten!

Nu lärde jag mig något nytt [surprised]
ska undvika te dårå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Skulle jag också göra om det inte vore för att min familj har superhörsel och vill sova om nätterna

Hört talas om ordet "diskret", och dess innebörd? Typ: ha hörlurar inkopplade i datorn när du ska lyssna på musik, och har volymen på 90..


   
SvaraCitera